Türk İş Hukukunda 625 sayılı Kanuna tabi olarak çalışanların hukuki durumu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalısmamızda son derece önemli bir kamu hizmeti olan egitim ve ögretimin, özelögretim kurumları bünyesinde ortaya çıkardıgı is iliskileri incelenmistir. Bu kurumlardaçalısan tüm isçilerin degil özellikle farklı düzenlemelere tabi olan yönetici ve ögretmenlerinve bunların isvereninin is iliskileri üzerinde durulmustur.Özel ögretim kurumları ile ilgili 1915 yılında çıkarılmıs talimatnamenin üzerinden ellisene geçtikten sonra kabul edilen 625 sayılı Kanun, sistematigi açısından son derece düzensizolarak çıkarılmıs, içinde tanımlar kısmına yer verilmemistir. Terminoloji açısından yanıltıcıibareler kullanılmıstır. Bu yasa dayanak alınarak çıkarılan yönetmelikler nicelik olarak çokfazla nitelik olarak ise karısık ve hatta bazı düzenlemeleri açısından kanuna aykırıdır. 2006yılında özel ögretim kurumları yasa tasarısı gündeme alınmıstır. Her ne kadar tasarı bazıeksiklikleri ve hataları çözümlemisse de ne yazık ki tam anlamıyla ihtiyaçlara cevap verecekdüzeye ulasamamıstır.Özel ögretim kurumları üzerinde idarenin denetimi kolluk denetimini asan ve hizmeteiçten müdahale sayılabilecek niteliktedir.625 sayılı Kanun uyarınca özel ögretim kurumlarında çalısan müdür, diger yönetici veögretmenlerle yapılan sözlesmeler belirli süreli sözlesmelerdir. lgili Kanun, düzenledigi isiliskilerinin belirli süreli olması zorunlulugunu getirmis ve bu sözlesmelerde yazılı olma sartıaramıstır. Tasarı Kanunda yaptıgı en önemli degisiklikle yönetici ve ögretmenlerle yapılansözlesmeleri asgari süreli sözlesme olarak düzenlemistir. Böylece yönetici ve ögretmenlerbelirli süreli sözlesme yapılması zorunlulugunun yarattıgı sıkıntılardan kurtulacaklardır. Herseyden önce diger sartlarında olusması durumunda is güvencesi hükümlerindenyararlanacaklardır. Belirli sürenin sonunda yıllarca çalıstıkları kurumun yeni bir sözlesmeyapmak istememesi dolayısıyla issiz kalmak bir yana kıdem tazminatından da mahrum olmakgibi bir durumla karsılasmayacaklardır. The focus of this study is the business relations, introduced by the critically importantpublic service of education, within the framework of private education institutions. Theemphasis is not on the employees of these institutions, but on the administrators, teachers, andtheir employers subject to different arrangements.The 625th law, accepted fifty years after the by-laws issued in 1915 regarding privateeducation institutions, is systematically unorganized and lacks the definitions section..Misleading expressions have been used in its terminology. The corporation by-laws based onthis particular law are abundant in quantity but in quality they are confusing, and even illegal,in some of their arrangements.. In 2006, the draft of the private- education- institutions- lawwas put on the agenda. Despite the fact that some of its shortfalls and flaws have beenresolved, it is unfortunately not at a level where it can meet certain needs.In accordance with the 625th law, aggrements made with principals, otheradministrators, and teachers are dated agreements. The most important change in the draft ofthe law has been the reformulation of the agreements done with administrators and teachers tobe agreements of minimum dated periods. They will benefit from the occupational safetyprovisions with the presence of other conditions. They will not lose their jobs due to therefusal of their employer institution to renew their agreements at the end of a certain period.Furthermore, they will not have to face a situation where they will be denied severance pay
Collections