Representation of women in post-revolutionary İranian Cinema
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
?Devrim Sonrası İran Sineması'nda Kadınların Temsili?, politik,sosyal ve ekonomik alanda getirdigi degisimler ve dönüsümlerle İrantarihinde bir dönüm noktası olan 1979 İslam Devrimi'nden sonra üretilenİran filmlerinde kadınların nasıl temsil edildiklerine odaklanmayıamaçlamaktadır.ilk olarak, iran'da kadın sorunsalı detaylı bir sekilde incelenecek vedevrimden sonra İranlı kadınların hayatlarındaki degisiklikler; devrimöncesi ve sonrası sahip oldukları haklar; kadınlara karsı uygulanankısıtlayıcı yaptırımlar ve sınırları ile, devrimin kadınların yasantısıüzerindeki etkileri gibi sorulara verilmeye çalısılacak yanıtlar vasıtasıylatezin altyapısı olusturulacaktır.Bu baglamda, İranlı kadınların yasantıları, Seriat kanunları uyarıncadini açıdan nasıl konumlandırıldıkları; kamusal ve özel alandaki statü,sorumluluk ve özgürlüklerini tanımlayan geleneksel kurallar incelenecek vekadın sorunsalını kapsamlı ve detaylı bir sekilde anlamaya imkan saglamakiçin farklı bakıs açıları ve karsı savlar ortaya konacaktır.Ardından, anahtar kavramların ısıgında, 1990 senesinden sonraüretilen İran filmlerinde kadın sorunsalının nasıl ele alındıgı incelenecektir.Bu anlamda seçilen filmlerdeki anlatıya ait stratejiler ve olaylar dizinininyanısıra, görsel motifler de incelenecektir. Ayrıca, kadınların kamusal veözel alandaki temsilleri arasındaki farklılıklar ve kadın karakterinbetimlenmesi sırasında uygulanan kısıtlayıcı sansür mekanizmasını bertarafetmek için kullanılan yöntemler de inceleme konusunun ana unsurunuolusturacaktır. ?Representation of Women in Post-Revolutionary Iranian Cinema?aims to focus on the portrayal of women in Iranian films produced after theIslamic Revolution of 1979, a turning point in the history of Iran with thechanges and transformations it brought in terms of the political, social andthe economic.Initially, a detailed exploration of the women issue in Iran will bepresented and answers to several questions like: What has changed forIranian women after the revolution; whether they have lost their rights theyhad before or not; could we talk about the existence of certain restrictiveenforcements for them; and how revolution affected their lives, will beapproached as a background information.In this context, how women live in Iran, placed in the religious pointof view in terms of the Shari?a, the traditional codes that define their status,their responsibilities and freedom in the public and private space, isexplored by including different perspectives and counter arguments as muchas possible to enable a full picture and a deeper understanding of the womenissue.Then, under the light of the key concepts, how women issue ispresented in the Iranian films produced after 1990s is examined. In thissense, narrational strategies, storyline as well as the visual leitmotifs of thefilms chosen is inquired. Furthermore, the distinctive features about theirrepresentation in public and private space and the mechanisms to avoidrestrictive censorship in depiction of women characters will be explored aswell.
Collections