Üniversite öğrencilerinin hepatit B enfeksiyonu ile ilgili bilgi ve tutumlarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Hepatit B enfeksiyonu dünya ve ülkemiz için önemli bir sağlığı sorunu olup, toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi gençlerin Hepatit B ile ilgili bilgi düzeyi ve tutumlarının geliştirilmesi ile mümkün olmaktadır. Üniversite öğrencilerinin Hepatit B enfeksiyonu ile ilgili bilgi düzeylerini ve tutumlarını belirlemek amacı ile gerçekleştirilen tanımlayıcı nitelikte bir araştırmadır. Gereç ve Yöntem: Araştırma Mart 2008?Haziran 2008 tarihleri arasında 626 üniversite öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama öncesi kurum izinleri ve öğrencilerden bilgilendirilmiş sözlü onam alınmıştır. Hepatit B enfeksiyonuna ilişkin tutum ve bilgi düzeyi anket formu ile sorgulanmıştır. Veriler SPSS istatistik programı ile değerlendirilmiştir. Bulgular: Yaş ortalaması 20,28±1,84 (Yaş aralığı:17-33) olan çalışma grubunun bilgi düzeyleri orta düzeydedir [x±sd: 23,53±10,11 (Dağılım aralığı: 0-41)]. Hepatit B aşısı yaptıran, delici-kesici işlemler ve kas-içi/damar-içi enjeksiyonlar sırasında virüsün bulaşması konusunda dikkatli olduğunu bildiren ve hemşirelik bölümünde öğrenim gören öğrencilerin bilgi düzeyi puanları daha yüksek bulunmuştur. Öğrencilerin %32,3'ü (n=202) Hepatit B hastalığından korktuğunu, %17,6'sı (n=110) Hepatit B virüsünü taşıdığını bildiği bireylerle mümkün olduğunca daha az etkileşimde bulunmaya gayret ettiğini, %27,8'i (n= 174) bulaşma yollarını bildiğini ve korunma önlemlerini (aşı vb.) aldığı için bir virüsün bulaşması konusunda endişesinin olmadığını belirtmiştir. Öğrencilerin %39,5'i (n=247) Hepatit B aşısı yaptırmıştır. Hepatit B virüsünün bulaşmasını engellemek amacıyla öğrencilerin %83,4'ü (n=522) delici kesici işlemler sırasında dikkatli olduğunu bildirmiştir. Sonuç: Üniversite öğrencilerinin Hepatit B enfeksiyonu konusundaki farkındalık düzeyi ve aşılanma oranlarının arttırılması için eğitim programlarının planlanması, danışmanlık gereksinimlerinin karşılanması için önem taşımaktadır. Aim: Hepatitis B infection is an important health problem worldwide. Therefore, increasing students? knowledge and positive attitudes about Hepatitis B will help to protect and improve the public health. It is a descriptive study which aims to determine the level of knowledge and attitudes of university students about Hepatitis B. Method: The research was conducted between March 2008 and June 2008 on 626 university students. The study was approved by the university administrations. A verbal informed consent was obtained from the students. The data were gathered using a questionnaire. Data were analysed using the SPSS (version 11.5) program. Results: The average age of sample was 20.28±1.84 (Range:17-33). The level of knowledge about Hepatitis B was moderate [x±sd: 23.53±10.11 (Range: 0-41)]. Students studying nursing, those vaccinated against hepatitis B, those reported to take precautions for Hepatitis B contamination had higher scores of knowledge about Hepatitis B. A total of 39.5% (n=247) of the students were vaccinated against Hepatitis B. One third of the sample (32.3%, n=202) were afraid of Hepatitis B, 17.6% (n=110) reported that they avoid as mush as possible any interaction with people infected with Hepatitis B virus. Only 27.8% (n=174) do not have any concern about Hepatitis B virus contamination since they knew about the path of infection and took the necessary precautions, 83.4% of the sample (n=522) reported to be very careful and to take precautions in order to prevent contamination with Hepatitis B virus during incisions. Conclusion: In order to increase the awareness and to promote Hepatitis B vaccination among university students, it is crucial to increase the knowledge about Hepatitis B through education and providing counseling services.
Collections