Turkish nationalism and minority sexuality: the case of women, prostitutes and non-muslims in the contemporary Turkish cinema
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma güncel Türk sinemasını inceleyerek milliyetçilik, cinsellikve azınlılık kavramlarının kesişimini araştırmayı amaçlamaktadır. Budoğrultuda, Eğreti Gelin ve Hacivat Karagöz Neden Öldürüldü? filmleri bukesişimi tarif edebilmek adına kullanılmıştır. İki film de farklı zamanlardakiazınlıkların yükselen yeni devlet düzeni içine alınmasını anlatmaktadır.Hacivat Karagöz filminde Anadolu'nun İslamlaşması ile Şaman, Ortodoks veKadın azınlıkların yeni sistem içine alınışının hikayesi anlatılırken, Eğreti Gelinfilmi buna benzer bir oluşumu erken Türk milliyetçiliği içinde anlatmaktadır.Bu film, erkek, kadın ve sapkın kategorilerinin yeni düzen içinde nasılyerleştiğini tasvir ederken, ayni zamanda bu düzene uymayan gayrimüslümlerinve de cinsel birlikteliklerin de yeni düzen içinde yutuluşunugöstermektedir. This study aims at investigating the intersection of nationalism,sexuality and minority concepts. In this respect, the study uses Eğreti Gelin andHacivat Karagöz Neden Öldürüldü? films to depict this intersection. Both filmsdescribe the appropriation of minorities in different eras in newly rising stateorders. While Hacivat Karagöz film tells the story of appropriation ofShamans, Orthodox and Women in the new system, Eğreti Gelin film explainsa similar incident within early Turkish nationalism. This film not only portraysthe ways in which the categories of men, women and pervert are establishedwithin the new order, but also shows the gulping of non-Muslims andinappropriate sexualities in this system.
Collections