Uzun süreli araç kullanan bireylerde kas iskelet problemleri ve yorgunluğun değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kas iskelet problemleri birçok meslek grubunda görülebilmektedir. Birçok çalışma kentlerdeki otobüs sürücülerinin risk altında olduğunu göstermiştir. Bu çalışma uzun süreli araç kullanan bireylerde kas-iskelet problemleri ve yorgunluğun değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmaya en az 5 yıldır araç kullanan, travmatik kaza ve cerrahi operasyon ya da çalışmayı etkileyecek bir yaralanma geçirmemiş, kırık, amputasyon, konjenital problemler, spinal problemleri olmayan 89 erkek İETT sürücüsü dahil edilmiştir. 19 sürücü çalışma dışında kalmıştır.Bireylerin demografik bilgileri, işle ilgili yaşadıkları problemler, postür analizleri, kısalık esneklik testleri, kas kuvvetleri, vücutlarındaki ağrılı bölgeler ve ağrının şiddeti, depresyon seviyeleri ve yorgunlukla ilgili verileri özel anketlerle değerlendirilmiştir.Araştırma, yaş ortalaması 43.57, sürücülük yılı ortalaması 11.74 olan 70 kişilik bir grup üzerinde yürütülmüştür ve Vücut Kitle İndeksi ortalaması 28.1 (kg/m2) olarak hesaplanmıştır. Sürücülük yılı ile otur-uzan testi arasında istatistiksel açıdan anlamlı ilişki bulunmuştur(p<0.05). Sürücülük yılı ile postür analizi yapılan bölgeler arasında istatistiksel açıdan anlamlı ilişkiye sadece servikal lordozda(ayakta ölçüm) rastlanmıştır(p<0.05). Sürücülük yılı, Ağrı ölçekleri ve Yorgunluk skalaları ile istatistiksel açıdan değerlendirilmiş fakat anlamlı bir korelasyona rastlanmamıştır(p>0.05).Sonuç olarak sürücüler kas iskelet problemleri ve yorgunluk açısından risk altında bulunmuştur. Musculo-skeletal problems can be seen in many occupations. Many studies have shown that city bus drivers are at risk. This study aims at assessing fatigue and musculo-skeletal problems of individuals who drive for long periods. The study involves 89 male IETT bus drivers who have driven for at least 5 years, who have not had traumatic accidents, surgical operations or injury which could affect the study and who are free of fracture, amputation, congenital problems and spinal problems. 19 drivers have been excluded.Personal demographic data, their work-related problems, posture analysis, longevity-flexibility tests, muscle strength, regions in pain in their bodies, and pain intensity, depression levels, and data of fatigue have been assessed using special questionnaires.A total of 70 subjects aged 43.57 years, with a driving experience 11.74 years, were participated to the study and Body Mass Index (BMI) was calculated as 28.1 (kg/m2). There were meaningful relationship between the total years of driving experience and sit-reach test (p<0.05). There were meaningful relation between the total years of driving experience and posture analysis just in the case of cervical lordosis (p<0.05). There were not any meaningful relationship between the total years of driving experience, pain scale, and exhaustion scale (p>0.05).Consequently, drivers are interpreted as risky in terms of musculo-skeletal problems and fatigue.
Collections