1993 Cenevre Rehin Sözleşmesi ve TTK tasarısına iktibası
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gemi ipoteği ve gemi alacakları ile ilgili milletlerarası alanda üç farklı sözlesmekabul edilmistir. Bu sözlesmeler sırasıyla, (1) Deniz Ticaret Vasıtalarının Rehni ve?mtiyazı ile Alakalı Bazı Kaidelerin Tevhidi Hakkında Mukavele (?1926BrükselMS?), (2) Gemiler Üzerindeki ?mtiyazlara ve ?poteklere ?liskin BazıKuralların Birlestirilmesi Hakkındaki Sözlesme (?1967 BrükselMS?), (3) GemilerÜzerindeki ?mtiyazlar ve ?potekler Hakkında Milletlerarası Sözlesmedir (?1993CenevreMS?). Söz konusu üç sözlesmeden 1967 BrükselMS milletlerarası alandabugüne değin yürürlük kazanmamıstır. 1926 BrükselMS ve 1993 CenevreMS iseyürürlüktedir.1993 CenevreMS, gemi finansmanı sartlarının düzeltilmesi ve ülkelerin denizticaret filolarının gelistirilmesi amacıyla olusturulmustur. Bu amacıngerçeklestirilmesi için, gemi üzerinde kayıtlı ipotek hakkının güvence derecesiSözlesme ile arttırılmaya çalısılmıstır. Bu bağlamda 1993 CenevreMS hükümleri üçgruba ayrılabilecektir: (1) gemi sicili ve geçici bayrak değisimine yönelikdüzenlemeler, (2) gemi alacakları, (3) cebrî icra. Bu üç grup içinde 1993CenevreMS'de gemi alacakları ile ilgili kapsamlı düzenleme mevcuttur.Türk Ticaret Kanunu Tasarısı (?Tasarı?) hazırlanırken milletlerarası sözlesmelerile uyum ilkesi benimsenmistir. Uyum milletlerarası sözlesme hükümlerinindoğrudan doğruya Tasarı'ya alınması ile sağlanmıstır. Gemi alacakları ve gemiipoteği alanında kaynak kabul edilen milletlerarası sözlesme Türkiye'nin hâlen tarafolmadığı 1993 CenevreMS'dir. Dolayısıyla, hazırlık çalısmaları da göz önündetutularak 1993 CenevreMS hükümleri ve Tasarı'nın ilgili maddeleri teze konuolmustur. Tasarı sistematiği doğrultusunda söz konusu iki kaynak karsılastırılmıstır. There are three international conventions on maritime liens and mortgages.These conventions are as follows: (1) International Convention for the Unificationof Certain Rules of Law relating to the Maritime Liens and Mortgages (?1926BrusselsMLM?), (2) International Convention for the Unification of Certain Rulesrelating to Maritime Liens and Mortgages (?1967 BrusselsMLM?), (3) InternationalConvention on Maritime Liens and Mortgages (?1993 GenevaMLM?). Out of thesethree Conventions, 1967 BrusselsMLM has not entered into force to date. However,1926 BrusselsMLM and 1993 GenevaMLM are duly in force.The purpose behind the 1993 GenevaMLM is to improve the conditions for shipfinancing and to develop the national merchant fleets. To this end, 1993GenevaMLM contains provisions in order to enhance the security level of registeredship mortgages. Therefore, the articles of 1993 GenevaMLM can be classified intothree different groups: (1) provisions concerning ship registry and temporary changeof flag, (2) maritime liens, (3) forced sale. Out of these three different issues,comprehensive regulation has been made on maritime liens within the Convention.The basic principle accepted during the preparation of the maritime section ofDraft Turkish Commercial Code (?Draft TCC?) is to ensure consistency between therelevant articles of the Draft TCC and international conventions. The achievementof the consistency has been made by the adoption of the provisions of theconventions directly into Draft TCC. 1993 GenevaMLM, to which Turkey is not aparty to date, was held reference in the preparation of the articles concerningmaritime liens and mortgages. Therefore, both the provisions of 1993 GenevaMLMby taking into consideration of its travaux préparatoires and the relevant articles ofDraft TCC have been subject to the dissertation. Comparison is made between thetwo sources within the systematic of Draft TCC.
Collections