Hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinin ağrı ile ilgili bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanların sağlık bakımına yönelmesinin temel nedenlerinden birisi olan ağrının yönetimi, sağlık bakımının temel ve önemli konularından biridir. Hemşireler ağrı ile sık karşılaşan meslek gruplarındandır ve etkili ağrı yönetimi doğru bilgi ve değerlendirmeyi gerektirmektedir.Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin ağrı bilgi düzeylerini değerlendirmek ve ağrı yönetimi bilgilerini geliştirmeye yönelik önerilerde bulunmak amacı ile tanımlayıcı nitelikte planlandı. Araştırma 9-13 Mayıs 2011 tarihleri arasında İstanbul'da bir hemşirelik yüksekokulunda öğrenim gören birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri olmak üzere toplam 396 öğrenci üzerinde gerçekleştirildi. Veriler soru kağıdı aracılığı ile toplanmıştır. Soru kağıdı iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğrencilerin kişisel özelliklerine ilişkin sorular, ikinci bölümde ise çeşitli kaynaklar taranarak oluşturulan, ağrı ve yönetimi ile ilgili 24 ifadeden oluşan ağrı bilgi düzeyi testi bulunmaktadır. Verilerin analizi SPSS sürüm 16.0 programı kullanılarak gerçekleştirildi. İstatistiksel analizler için NCSS (Number Cruncher Statistical System) 2007&PASS (Power Analysis and Sample Size) 2008 Statistical Software (Utah, USA), Oneway Anova testi ve Tukey HDS ve Student t test kullanıldı.Ağrı Bilgi Düzeyi Testi sonuçlarına göre, öğrenciler arasında en çok puan alan alt boyut olan ?Ağrının Fizyopatolojisi? ile ilgili alanın puan ortalaması 64,60±13,14'dir. ?Ağrı Değerlendirilmesi? ile ilgili puan ortalaması 47,56±17,19'dur. ?Ağrı Kontrolü? boyutu ile ilgili sorulan ifadelerin puan ortalaması 56,90±12,99'dur. Tüm alt boyutlarda ise öğrenci örnekleminin total puan ortalaması ise 57,13±9,40 olarak hesaplanmıştır.Ağrılı hasta ya da bireyle sık sık karşılaşan, ağrı eğitimi alan, çalışma deneyimi olan hemşirelik öğrencilerinin ağrı bigi düzeyi alt boyut puanlarınının daha yüksek olduğu saptanmıştır. Bu sonuçlara göre, öğrencilerin ağrı ve yönetimine ilişkin bilgilerinin geliştirilmesi ile ilgili önerilerde bulunulmuştur. Pain management is one of the fundamental and essential points of health care since the pain is the most effective disease that makes people seek treatment. Nurses often encounter this disease and effective pain management requires well know-how and sophisticated pain assessment.The research was conducted as descriptive, in order to determine the knowledge of nursing students and make suggestions about building their know-how about pain and pain management.The research was applied with 396 nursing students from one of the nursing academy in Istanbul during the period of May 9th and May 13th of 2011. Data set is derived from a questionnaire which consists of two main section. First section queries the socio-demographic features of nursing students. In the second section, data were collected by using the questionnaire which was developed according to the literature review and included 24 questions related to pain and pain management. Data set analysis was conducted by using SPSS version 16.0. NCSS (Number Cruncher Statistical System) 2007&PASS (Power Analysis and Sample Size) 2008 Statistical Software (Utah, USA), Oneway Anova test and Tukey HDS and Student t test was applied in the statistical analysis of the data set.According to the Pain Knowledge Questionnaire, ?Pain Physiopathology? section has the highest score among the nursing students with the average 64,60±13,14. ?Pain Assessment? section has the average score of 47,56±17,19 and ?Pain Control? section has the average score of 56,90±12,99. Nursing student sample has the average score of 57,13±9,40 in all sub-dimensions.The Pain Knowledge Questionnaire score of nursing students that encounters frequently with painful individuals, educated about pain management and has working experience, are more than the others. According to these evidences, suggestions about building nursing students? know-how about pain and pain management are proposed.
Collections