Tüketici etnosentrizmi ve döviz yatırım tercihleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ekonomik krizler başta olmak üzere, dünya ve ülke siyasetindeki pek çok gelişme döviz kurunda artışlara neden olmakta ve bu durum gerçek kişilerin yatırım amaçlı döviz satın alma tercihlerini etkileyebilmektedir. Dövize olan talebin, döviz kurunun daha da artmasına neden olduğu düşünüldüğünde bireyler, ait oldukları toplumun menfaatleri ile kendi ekonomik menfaatleri arasında ikilemde kalabilmektedirler. Bu çalışmada; tüketici etnosentrizmi ve döviz yatırım ilişkisinin saptanması amaçlanmıştır. Alan yazınında benzerlerinin nadiren yer aldığı çalışmanın, araştırmacılara ve karar vericilerin doğru öngörülerde bulunmasına katkı sunması umulmaktadır. Çalışmanın amacı doğrultusunda, ikinci bölüm yazın taramasından elde edilen kaynaklarla ele alınmıştır. Çalışmanın üçüncü ve dördüncü bölümünde, elde edilen veriler analiz edilmiş, oluşturulan hipotezlerin doğruluk düzeyi araştırılmıştır. Bu doğrultuda hazırlanan anket formu başta Konya, Balıkesir ve İzmir olmak üzere Türkiye'nin çeşitli illerinden 603 katılımcıya uygulanmıştır. Son olarak dördüncü bölümde elde edilen bulgulara yer verilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre; bireylerin etnosentrik eğilim düzeyleri ile döviz yatırım tercihleri arasında negatif yönlü fakat zayıf bir ilişki tespit edilmiştir. Bununla birlikte demografik özellikler itibarıyla tüketicilerin etnosentrik eğilim düzeyleri ve döviz yatırım tercihleri arasında anlamlı farklılıklar olduğu bulgusuna da ulaşılmıştır. Many developments in the world and country politics, especially the economic crises, cause an increase in the exchange rate and this may affect the foreign exchange buying preferences of the individuals. Considering that the demand for foreign exchange leads to a further increase in the exchange rate, individuals may remain in dilemma between the interests of the society they belong to and their own economic interests.In this study; it is aimed to determine the relationship between consumer ethnocentrism and foreign exchange investment. It is hoped that the study, similar of which is rarely found in the literature, will contribute to the researchers and the correct predictions of decision makers.In accordance with the purpose of the study, a literature review was held in the second chapter. In the third and fourth chapters of the study, the data obtained were analyzed and the accuracy of the hypotheses was investigated. A questionnaire prepared in this regard was applied to 603 participants from Konya, Balikesir, Izmir and various other provinces of Turkey. Finally, the findings obtained were given in the fourth chapter. According to the results of the study; a negative but weak relationship was found between ethnocentric tendency levels and foreign exchange investment preferences of the individuals. Along with that, it was found that there were significant differences between ethnocentric tendency levels and foreign currency investment preferences in terms of demographic characteristics.
Collections