6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketici kredi sözleşmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tüketicinin korunması, Hukuk otoritesinin Anayasal haklara dayalı olaraktüketiciye karşı yerine getirdiği yükümlerden birisi olmakla birlikte AB uyumsürecinin getirdiği gerekliliklerden bir başkası olarak karşımıza çıkmaktadır. Buanlamda Türkiey'de 4077 Sayılı eski Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'agelininceye kadar ki süreçte yapılmış yasal düzenlemeler kredi verenler lehineişlemekle birlikte tüketicinin bu süreçteki mağduriyetini giderecek sağlıklı biryasal uygulama da söz konusu olmamıştır. 4077 Sayılı Kanun ile yapılandüzenlemeler, tüketicinin korunması noktasında eksikler ihtiva etmekle birlikteyine mağduriyetler söz konusu olmuş ve bu anlamda yapılan değişiklikler ilebirlikte 2013 yılında 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kabuledilerek 2014 yılında yürürlüğe konulmuştur.Yeni Kanun, temelinde tüketicinin korunması ilkesiyle hareket etmenin yanı sıraeTKHK'da yer alan eksiklerin giderilmesini de sağlayabilmiştir. Bu doğrultudaeski kanunda yer bulamayan konular ele alınmış ve belirsizlikler giderilmeyeçalışılmıştır. Tüketici kredileri konusunda yeni kanunda yapılan yeniliklertüketici lehinde olmakla birlikte kredi verene göre daha bilgisiz olan tüketicininbu eksikliğini de muhafaza eder niteliktedir. Tüketici kredilerinde faiz konusu,sözleşme içeriğinin tüketici aleyhinde değiştirilemeyeceği, cayma hakkında süreve sonuçlara ilişkin düzenlemeler gibi birçok hususun ele alındığı yeni kanun ilebirlikte tüketici hakları daha çok savunulur olmuş ve hukuki olarak tüketicininhakları muhafaza altına alınmıştır. Bu noktada uygulamada görülen eksikler isekredi verenin keyfi uygulamalarda bulunabileceği (sözleşmede yer almasıgereken temerrüt faiz oranı gibi) durumlardır. Bu hususun sağlanabilmesi içinise tüketicinin daha sağlıklı ve net bir biçimde bilgilendirilmesi kaçınılmazgerekliliktir.Anahtar Kelimeler: Tüketici, Kredi, Tüketici Kredisi, Tüketici Kredi Sözleşmesi. The protection of consumers is one of the obligations that the legal authorityimposes on the consumer based on constitutional rights, as well as theopposition to the requirements imposed by the EU harmonization process. Inthis sense, legal regulations in the process up to the Law No. 4077 on theProtection of the Consumer in Turkey did not provide a healthy legal practicefor the lenders in favor of the consumer. Regulations made with Law No. 4077included deficiencies in the point of protection of the consumer but they werealso subject to grievances and with the amendments made in this meaning, theLaw on Protection of Consumer No 6502 was accepted in 2013 and put intoforce in 2014.The new law, on the basis of acting on the principle of protection of theconsumer as well as the elimination of deficiencies in the ECTSC. In thisdirection, the subjects that are not found in the old blood have been discussedand the ambiguities have been tried to be solved. Innovations made in the newblood on consumer loans are in favor of the consumer, but they also maintainthis lack of consumers who are more ignorant than the lenders. Consumer rightshave been further advocated and the consumer's rights have been legallyprotected, including the interest rate on consumer loans, the fact that thecontract content can not be changed against the consumer, and the regulationsconcerning the time and consequences of the cancellation are addressed. Theshortcomings in practice at this point are the circumstances in which the lendercan be found in arbitrary practices (such as default interest rate that should beincluded in the contract). In order to achieve this, it is inevitable that theconsumer is informed in a healthier and clear manner.Keywords: Consumer, Loan, Consumer Loan, Consumer Loan Agreement
Collections