Exploring the roots of knowledge workers` identity in their everyday life and consumption practices
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, iki farklı sektörde çalışan bilgi işçilerinin günlük yaşamlarında işle ilgili aktivitelerini, iş dışındaki aktivitelerini ve tüketim davranışlarını profesyonel kimlik çerçevesinde nasıl birleştirdiklerini incelemektir.Günlük yaşamda bilginin öneminin gittikçe artmasıyla beraber, bilgi ve bilgi işçileri literatürde önemli konular haline gelmiştir. Bu çalışmada, genel sonuçlar çıkarmak yerine, iki farklı bilgi işçisi grubundaki farkların tartışılması amaçlanmıştır. İki farklı iş grubu reklam ajanslarında ve finansal denetim firmasında çalışan ve bilgi işçileri olarak tanımlanan profesyonellerdir. Fakat, işin yapısı ve kullandıkları bilgi çeşidi birbirlerinden oldukça farklıdır. Bu farklılık, onların kendilerini nasıl tanımladıklarını da etkilemektedir. Aynı zamanda, bu farklılık günlük yaşantılarına ve tüketim alışkanlıklarına da yansımaktadır. Reklam ajansında çalışan profesyoneller için, yaşamın kendisi bilgi kaynağıdır ve işleri için her türlü bilgi değerlidir. Bu yüzden de ev ve iş arasında kesin sınırlar koymak onlar için zordur. Fakat finansal denetim firmasında çalışanlar için, bilgi çoğunlukla işle ilgili aktiviteler sonucunda elde edilir ve ev onlar için daha çok rahatlama yeridir.Bu iki grup arasındaki farkları daha iyi yansıtmak için, reklam ajansında ve finansal denetim firmasında çalışan profesyonellerle görüşülerek, sahasal bir çalışma yapılmıştır. Çalışanların kendi hikâyelerine dayanan görüşmelerle hedeflenen, çalışanların profesyonel kimlikleri çerçevesinde onların günlük yaşantılarını, ev ve iş sınırlarını ve tüketim alışkanlıklarını nasıl oluşturduklarını daha iyi anlamaktır. The aim of this research is to explore how knowledge workers in two different work groups integrate their work-home activities and consumption around their professional identity.Knowledge work and knowledge workers are among the relevant themes in literature as the importance of knowledge is rising in everyday life. This study pursued a different understanding and aims to reflect the differences between two knowledge work groups rather than making general conclusions.Two different work groups are the professionals in advertising agencies and financial audit companies, which are both stated as knowledge workers. However, their work context and usage of knowledge at work are significantly different compared to each other. These differences also shape their definition of identity at work. Meanwhile, their work identity affects their everyday life and work-home balance. For the advertising professionals, knowledge is derived from the life itself and every knowledge channel is valuable for their work. Therefore, it is difficult to draw boundaries between work and home. However, for the financial audit professionals knowledge is mostly gathered through work related activities and home is a place for relaxation after work.To discuss these differences between groups, an empirical study was conducted with the professionals in advertising agencies and financial audit firms. Through the interviews which are based on their narratives, the aim is to understand work-home boundaries and consumption activities of two work groups which are shaped by their professional identity.
Collections