The deadlock of post-colonial intellectual: The re/presentation of `the other`
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada doğdukları yer ve biyografik özelliklerinden ötürü ?Doğulu? kabul edilen koloni dönemi sonrası yazarların ?Öteki? sorununu temsil biçimleri irdelenecektir. Çalışmada yer alan yazarlar ?Öteki? sorununu temsillerinde postkolonyal teoriye ve postkolonyal edebiyata yenilikçi müdahalelerde bulunan entellektüellerden seçilmiştir. Araştırma öncelikli olarak Birinci Dünya Entellektüeli olarak temsil edilip eserlerinde Üçüncü Dünya öznesi üzerine yazan ya da konuşan entellektüellerin çelişkili durumlarını analiz edecektir. Bu bağlamda teori alanında Edward Said ve Gayatri Chakravorty Spivak, kurgusal edebiyat alanında Salman Rushdie ve Hanif Kureishi hem eserlerindeki Öteki temsillerine başvurularak hem de otobiyografik anlatılarına değinilerek çok yönlü bir analiz yapılacaktır. Bu entellektüellere ek olarak önemli çalışmalarıyla postkolonyal teoriye ciddi katkılarda bulunmuş koloni sonrası entellektüelleri olan Franz Fanon, Homi K. Bhabha ve Robert Young gibi yazarların teorilerinden yararlanılacaktır.Bilindiği üzere Beyaz Batılı'nın tüm ?iyi niyetli? liberal müdahalelerine rağmen postkolonyal Öteki hala etnik ya da kolonyal kimliğine vurgu yapılarak tanımlanmaktadır ki bu durum onu ?bastırılmış? ya da ?egzotik? olmaktan kurtaramaz. Bu sebeple çift kimlikli/madun kendi kimliğini kendi belirlemek ve ?tanınmak? gayesiyle çeşitli çıkış yolları aramayı sürdürmektedir. Bu bağlamda bu araştırma arada kalmış/çift kimlikli entellektüelin temsilleri ile sürekli kimlik arayışında olan postkolonyal Öteki arasındaki diyalojik ilişkiyi analiz etmeyi amaçlamıştır. Kısacası bu çalışma postkolonyal entellektüelin Ötekiye ait ?farklılık? kavramına müdahale ederken bu durumun Ötekinin kendi mevcut deneyimlerine ne derecede etki ettiği sorusuna yanıtlar bulmayı amaçlamıştır. This study aims to present an examination concerning the question of the Other from the perspective of post-colonial intellectuals who are geo-biographically Orient. The intellectuals selected in this study are all great contributors of post-colonial theory and post-colonial fiction with their groundbreaking interventions concerning the representation of the Other. The research prominently seeks answers to the paradoxes of the post-colonial intellectual as represented First World Elite who speaks or writes the Third World. In this context Edward Said and Gayatri Chakravorty Spivak in theoretical arena, Salman Rushdie and Hanif Kureishi with their narratives in post-colonial literary fiction are exposed to multi-sided analysis referring to their representations of the Other and their own autobiographical delineations. Moreover and inevitably, the study involves significant post-colonial theorists? arguments such as Franz Fanon, Homi K. Bhabha and Robert Young.It can be claimed that the post-colonial Other/minority despite of all the ?benevolent? interventions of the liberal projects of White Western dominant is still be mentioned and represented through his/her ethnic/colonial legacy; either as degraded or exotic. Therefore the hybrid/subaltern tries various way outs in order to achieve self-assurance and ?recognition?. In this sense the research crucially aims to examine the dialogical relationship between the in-between/hybrid intellectual?s representations and the post-colonial Other?s constant identity formation. Overall, the study intends to pursue answers by asking; ?To what extend these post-colonial intellectuals? displacements of the ?difference? of the Other manifests the actual experiences of the Other per se??
Collections