Ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin aile planlaması ile ilgili bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin aile planlaması ile ilgili bilgi düzeylerini değerlendirmek amacıyla gerçekleştirildi. Gereç ve Yöntem: Bu araştırma tanımlayıcı nitelikte bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini 01.09.2018-01.10.2018 tarihleri arasında bir vakıf üniversitesinin ebelik ve hemşirelik bölümlerinde 1., 2., 3. ve 4. sınıflarında öğrenimlerini sürdüren ve araştırmayı katılmayı kabul eden 281 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında literatür bilgilerinden yararlanılarak hazırlanan `Öğrenci Bilgi Formu` ve `Aile Planlaması ile ilgili Bilgi Düzeylerini Değerlendirme Formu` kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin %96,1'i çekirdek aile yapısına sahiptir ve %54,1'inin 1 kardeşi bulunmaktadır. Ebelik bölümü öğrencilerinin %90,6'sı ve hemşirelik öğrencilerinin %97,4'ü üniversite öncesinde aile planlamasına yönelik eğitim almadıklarını belirtmişlerdir. Bu öğrencilerin büyük çoğunluğu aile planlaması yöntemlerine ilişkin bilgileri teorik derslerden öğrenmiştir. Ebelik ve hemşirelik öğrencileri aile planlamasında modern yöntem olarak sırasıyla oral kontraseptif, rahim içi araç ve prezervatif yöntemleri bildirmişlerdir. Öğrencilerin çoğunluğu aile planlamasında kullanılan yönteme eşlerin birlikte karar vermesi gerektiğini ve başarılı aile planlaması için etkili yöntemin modern yöntemler olduğunu ifade etmişlerdir. Ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin yarısından fazlası aile planlamasında sağlık personelinin rolünü danışman olarak belirtmektedir. Öğrencilerin aile planlamasına yönelik genel bilgi seviyeleri ortalama puanın üzerinde 13,35±1,11 (Min:11-Max:15) olduğu tespit edilmiştir. Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin cinsiyetlerine, yaşlarına, sınıf düzeylerine, doğdukları yere, en uzun yaşadıkları yere ve mezun oldukları liseye göre aile planlamasına yönelik bilgi düzeyleri arasında anlamlı bir fark olmadığı belirlenmiştir (p>0,05).Sonuç: Ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin aile planlamasına yönelik bilgi düzeyleri yüksek bulunmuştur. Ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin aile planlaması bilgi seviyeleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. Objective: The aim of this study was to evaluate the knowledge level of midwifery and nursing students about family planning.Materials and Methods: This research is a descriptive study. The sample of the study consisted of 281 students attending 1st, 2nd, 3rd and 4th grades in the midwifery and nursing departments of a foundation university between 01.09.2018-01.10.2018 and accepting to participate in the research. `Student Information Form` and `Knowledge Level of Family Planning Information Form` prepared by using literature information were used in data collection.Results: 96.1% of the students have nuclear family structure and 54.1% of them have one brother. 90.6% of midwifery students and 97.4% of nursing students stated that they did not receive education for family planning before university. The majority of these students learned about the family planning methods from the theoretical courses. Midwifery and nursing students reported oral contraceptive, intrauterine device and condom method as the modern method in family planning. The majority of the students stated that the methods used in family planning should be jointly decided by the spouses and the effective method for successful family planning is modern methods. More than half of midwifery and nursing students refer to the role of health personnel as a consultant in family planning. The general knowledge level of the students about family planning was found to be 13.35 ± 1.10 (Min: 11-Max: 15). It was determined that there was no significant difference between the levels of knowledge about family planning according to their gender, age, class levels, place of birth, place of residence and high school they graduated (p> 0.05).Conclusion: The knowledge levels of midwifery and nursing students about family planning were found to be high. There was no statistically significant difference between the levels
Collections