Relative effects of perceived social support from family and from friends on pre-adolescents` self esteem
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Özsaygı kavramı kişilik gelişiminde, psıkolojık danışamanlıkta ve psokoterapide sık kullanılan bir kavramdır. Ayrıca ön ergenler için iyi bir kendilik algısına, özsaygıya sahip olmak ve hem akranlarıyla hem de ebeveyleriyle güvenli ilişkiler kurmak bir gelişim görevidir. Bu nedenle, bu çalışmanın ana amacı ergenlerin ailelerinden ve arkadaşlarından aldıkları sosyal desteğin özsaygılarına etkilerini araştırmak olarak belirlenmiştir. Ek olarak, ikinci bir amaç ise sosyal desteği etkileyen aile ve akranlarla geçirilen zaman, ev ortamı, cinsiyet ve yaş değişkenlerinin etkisini araştırmaktır. İstanbul'daki bir özel okulun 5., 6., 7. ve 8. Sınıfında okuyan 192 öğrenci çalışmanın örneklemini oluşturmuştur.Sonuçlar, algılanan özsaygının hem aile hem de arkadaş desteği tarafından etkilendiğini göstermektedir. Bir başka önemli nokta ise aile tutumlarının ve ergen-ebeveyn ilişkisinin algılanan sosyal desteği ve özsaygıyı etkilediğidir. Ayrıca erkek ve kız çocuklarının sosyal desteği farklı algıladıkları görülmektedir ve kız çocuklarının aileden ve arkadaşlardan sosyal desteği erkeklere oranla daha fazla önemsedikleri görülmüştür. Son olarak beklendiği gibi yaş ve sosyal destek arasında, yaşın büyümesiyle arkadaşlardan alınan sosyal desteğin arttığını gösteren bir ilişki bulunmuştur. The concept of self esteem is frequently used in personality development and also psychological counseling and psychotherapy. In addition for early adolescents to have a good sense of self and self esteem and to establish confident relationships with both parents and peers is regarded as an important developmental task. Therefore, the main purpose of this study is to investigate the relative effects of social support from family and social peers on adolescents? self-esteem. In addition, a secondary purpose of the study is to find out the variables which have specific effects on social support such as spending amount of time with peers and family, household conditions, gender and age differences. 192 participants who are 5th, 6th, 7th and 8th grade students of a private elementary school in Istanbul were included the study.The results indicated that self esteem is influenced by both family and friend support. Another important point is family attitudes and adolescent-parent interaction influence the perceived social support and self esteem. Furthermore, perceptions of social support of boys and girls differ and girls emphasize social support both from family and from friends more than boys. Finally as predicted, there is relationship between age and social support with gradually increasing perception of support from friends with increasing age.
Collections