Sözlü toplumdan görsel topluma geçişte tiyatro ve geleceği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sözlü Toplumdan Görsel Topluma Geçişte Tiyatro başlığını taşıyan bu yüksek lisans tez çalışması, 3 bölümden oluşmaktadır. Sözel gelenekten görsel bir kültür ve geleneğe geçen insanlığın, tarihsel süreç içindeki bireysel ve toplumsal düşünme ve iletişim biçimleri ile bunlara ait araçların nasıl değiştiği incelenmiştir. Buna bağlı olarak yazılı kültürün insanlık tarihine dahil olması ile sanatın bundan nasıl etkilendiği incelenmiştir. Birinci bölümde her ne kadar görsel düşünme biçimi konuşma ve sözel gelenekten önce var olmuşsa da, doğrudan bir iletişim biçimi olarak kullanılamadığından toplumların dile olan ihtiyacı ve sanatların bu yöndeki dönüşümü ele alınmıştır. İkinci bölümde dilin tek başına bir iletişim aracı olarak yetersizliği ve sınırlılığının, sanat üretimine de sınırlar getirmesi nedeniyle, toplumların görsel kültüre adapte oluşuyla birlikte tiyatronun bu durumdan nasıl etkilendiği irdelenmiştir. Bu aşamada tiyatronun reklam stratejilerinden ve görüntüleri kullanış biçiminden nasıl yararlandığına dair örnekler yer almaktadır. Üçüncü ve son bölümde ise karşı gerçekçi akımlardan başlayarak, postdramatik tiyatronun başlangıcı, gelişim evresi ve bugünü, modernizmden postmodernizme tiyatroda görselliğin dönüşüm aşamaları örneklerle incelenmiştir. Bu bölümde tiyatronun sahne dili ve biçimciliği ile reklam ve medyanın algı stratejilerinin hangi zeminlerde buluştuğu ve gelecekte buluşabileceğine dair, literatür taraması yöntemiyle bazı sonuçlara ulaşılmış ve saptamalar yapılmıştır. The heading for this thesis which `Theater And It's Future During Transition From The Verbal Society To Visual Society` consists of 3 chapter. It has been examined changes of individual and social thinking and communiation styles and its tools in the history of transition from verbal tradition to virtual culture. In this context, it has been inverstigated how art get affected by the written culture after its being part to human history. Although the visual thinking form existed before the speech and verbal tradition, it is not used as a direct communication form , the need of societies for language and the transformation of the arts in this direction have been discussed. In the second chapter has been studied how the theater has affected that the language which has its insufficiency and limitations as a way of communication and restrictrions on art production and society that adapts to visual culture. At this stage, there are examples of how theater has benefited from advertising strategies and images. In the third and final section has been analyzed with examples starting from the naive arts, the beginning of the postdramatic, the development phase and the present, the transformation stages of visuality in the theater form modernism to postmodernism. In this section, some results have been concluded by literatüre review tha t on which grounds are intersected the stage language and formalism of theater and the perception strategies of advertising and media.
Collections