2018 Türkçe öğretim programı kazanımları ile 1. sınıf Türkçe ders kitabı etkinliklerinin örtüşmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğretim Programlarında çağa ayak uydurmak, program eksikliklerini gidermek amacıyla zaman zaman değişiklikler yapılmaktadır. 2004'te pilot uygulaması gerçekleşen, 2005'te tüm Türkiye'de uygulanmaya başlanan ve 2009'da revizyona uğrayan Türkçe Dersi Öğretim Programı ile birlikte öğretim süreçlerinde yapılandırmacı yaklaşımın temel alınması bu amaca yönelik atılan önemli bir adımdır. Öğretim programlarının uygulanmasında ders kitaplarının önemi büyüktür. Ders kitapları, Türk Milli Eğitimi'nin genel amaç ve hedeflerine ulaşmada önemli bir araçtır. Bu çalışmanın amacı; 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programı'na göre hazırlanan/güncellenen 1.Sınıf Türkçe Ders Kitabı etkinliklerin (dinleme/izleme, konuşma, okuma, yazma ve dil bilgisi etkinlikleri) 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programı kazanım ve açıklamalarını yansıtma biçimlerinin tespit edilmesidir. Araştırma, durum çalışması türlerinden bütüncül tekli durum deseni ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama yöntemlerinden doküman incelemeye başvurulan bu araştırmanın güvenirliğini artırmak için araştırmacı tarafından çizelgeler oluşturularak, veriler ve taslak bulgular üç alan uzmanına sunulmuştur. Görüş Birliği =Görüş Birliği/(Görüş Birliği + Görüş Ayrılığı)x100 formülü kullanılarak araştırmacı ve alan uzmanları arasındaki görüş birliği oranı %100 olarak tespit edilmiştir. İç geçerliğin sağlanması amacıyla 1. Sınıf Türkçe Ders Kitabı'na ait dört etkinlik ve 2018 Türkçe Öğretim Programı kazanım ve açıklamaları dört alan uzmanına sunulmuştur. Uzman görüşleri doğrultusunda etkinlikler değerlendirilmiş, bulgulara son şekli verilmiştir.Araştırmada 1.Sınıf Türkçe Ders Kitabı etkinlikleri tek tek incelenmiştir. İncelemede öncelikle etkinliklerin, 2018 Türkçe Öğretim Programı'nda yer alan kazanımları yansıtıp yansıtmadığına bakılmıştır. 2018 programından etkinliğin kendisine göre düzenlendiği bir kazanım tespit edilemediğinde sıra 2009 Türkçe Dersi Öğretim Programına başvurulmasına gelmiştir. 2018 ve 2009 Türkçe öğretim programlarındaki etkinliklerin, kazanımları yansıttığı tespit edildiğinden yeni kazanım teklifinde bulunulmamıştır. Ayrıca elde edilen bulgular, sonuç bölümünde detaylı olarak tartışılmış ve öneriler bölümünde ders kitabı için etkinlik önerilerine yer verilmiştir. Anahtar Kelimeler: Kazanım, Etkinlik, Türkçe Ders Kitabı In curriculums, some changes have been made in order to keep up with the times and make up the deficiency from time to time.Being taken as a basis of constructivism in teaching and learning processes associated with 2004-2005 Turkish Curriculum is a step to accomplish this purpose.Coursebooks have great importance while the curriculums are carried out.Coursebooks are important tools for achieving aims and objectives of Turkish National Education.The aim of this study is to determine whether 1st grade Turkish Coursebook activities (listening/watching,speaking,reading,writingandgrammeractivities) prepared /updated according to 2018 Turkish Lesson Curriculum are corresponded with the aim and learning outcomes of 2018 Turkish Lesson Curriculum.This study has been carried out with Holistic Single Case Pattern of Case Study Types. To increase the reliability of this research which has been asslied to Document Analysis from Data Collection Methods, draft findings and data have been presented to three field experts by the researcher who created charts. By using Agreement =Agreement /(Agreement +Disagreement) *100 formula, %100 consensus between the researcher and the experts has been determined. With the aim of providing internal validity, four activities of 1st grade Turkish coursebook and the activity in 2018 Turkish Lesson Curriculum have been presented to four field experts. In accordance with experts' opinions, activities have been evaluated and findings have been formed.In this study, activities of 1st grade Turkish coursebook have been investigated one by one. In this investigation, first it has been checked whether these activities are corresponded with the aim and learning outcomes of 2018 Turkish Curriculum. When outcome regulated for 2018 Curriculum activities couldn't be found, it is time to assly 2009 Turkish Lesson Curriculum. As it has been determined that activities in Turkish Curriculum are corresponded with the learning outcomes, new outcomes haven't been suggested. Furthermore findings have been discussed in detail and activity suggestions for coursebook have been taken place in Suggestion Part.Keywords: Learning outcome, Activity, Turkish Coursebook.
Collections