Dijital fotoğraf öncesi çağdaş Türk fotoğraf sanatı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, Çağdaş Türk Fotoğrafı?nın tarihsel ve sanatsal gelişiminin dijital fotoğrafa geçiş yıllarına(1923-1995) kadar olan sürecini ele almaktadır. Bu amaç çerçevesinde fotoğrafı daha iyi anlamak için ilk bölümde öncelikle fotoğrafın icadı, Osmanlı?ya gelişi ve cumhuriyet sonrası kullanım alanları ele alınmıştır. Cumhuriyet sonrası dönem özellikle 10?a yıllık dilimler şeklinde değerlendirilmiştir.1950 sonrası Türk Fotoğrafı?nda çağdaş kıpırdanmaların artmaya başladığı, bir yandan da toplumsal olayların fotoğraf sanatımızda etkin olduğu yıllardır. Tezin bu bölümünden sonra toplumsal olayların fotoğraf sanatımızı yönlendirmesi ele alınıp görseller örnek olarak kullanılmıştır. Fotoğrafçılarımız, bir yandan sosyal gerçekçi bir yaklaşım içinde olurken bir yandan da başarılı bir çizgi oluşturarak Türk Fotoğrafı?nı önemli bir konuma taşımışlardır. Bu yüzden tez içinde Türk Fotoğrafı?nın 1950-1960 yıllarının çağdaş fotoğrafa geçiş dönemi olduğu,1960-1985 yıllarının Çağdaş Türk Fotoğrafı?nın şekillendiği yıllar olduğu belirtilmiştir. Yine bu dönemlerde fotoğrafçılığımıza katkısı olan fotoğraf derneklerimiz ve etkinliklerimiz, sanatçılarımızın hayatları, çalışmaları ve sanata bakış açıları ele alınmıştır. Son bölümde dijital fotoğrafın icadı, analog ve dijital arasındaki fark ele alınmış; dijital fotoğrafın Türkiye?de kullanımı ve yol açtığı eleştiriler değerlendirilmiştir. Bu tez, Çağdaş Türk Fotoğrafı hakkında bilgi sahibi olmak isteyenlere bir kaynak olması amacıyla hazırlanmış; birçok kaynaktan fotoğrafçılarımızın hayatları alınarak bir derleme yapılmıştır. This thesis discusses with the process to Turkish Modern Photography?s historical and artistic improvement?s transition years (1923-1995) to digital photography. Within the frame of this aim in the first part principally the invention of photography, its arrival to the Ottoman and its fields of usage after the Republic are discussed in order to understand photography better. Particularly the period after the Republic has been evaluated in the way of a decade year each. The periods after 1950 are the years when modern wiggling in Turkish Photography begins to increase, on the other hand, social events are effective on our art of photography. After this part of the thesis, the fact that social events guide our art of photography is discussed and visuals are used as examples. Our photographers have brought Turkish Photography through an important position by being in a social, realistic approach on one hand and constituting a successful line on the other hand. Therefore, in the thesis those are indicated: The years 1950s to 1960s are the transition period to modern photography, and 1960s to 1985 are the years when Modern Turkish Photography is shaped. In these periods again, our photography associations and activities which contribute to our photography, our artists? lives, endeavours, perspectives on the art are discussed. In the final part, the invention of digital photography and the difference between analogue and digital are discussed, and the usage of digital photography in Turkey and the criticisms that it causes are evaluated. This thesis has been prepared on the purpose of a resource for those who want to have knowledge about Modern Turkish Photography, and a compilation has been made by quoting our photographers? lives from many resources.
Collections