Ülkemizde çok satan kitapların kapak tasarımlarında kullanılan renklerin grafik tasarım açısından analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgilenme ve kültürlenme aracı olan kitap, günümüz iletişim ve bilgi çağında hem görsel hem metinsel anlamı içinde sayfa düzeni, kapak tasarımı ile bir sanat yapıtı ve yazar ile okur arasında ilk iletişimi sağlayan kaynak olmaktadır. Kitap kapağı kitabın içeriğindeki mesajı görsel iletişim yoluyla hedef kitleye duyurma işlevini, estetik nitelikleriyle birlikte, resim ve yazıyı birbirini tamamlayan bir düzenleme içinde kullanarak yerine getirir. Kapak kitabın ambalajıdır. Kitabı korur, tanıtır, taşıma kolaylığı sağlar, okuyucuya sunar. Alıcıya ürünü aldırtmaya zorlayan taşıdığı görsel güzellik kuşkusuz grafik tasarımın sağladığı, tasarım öğeleri ve ilkeleri ile kurgulanmış, ürünü çekiciliğe büründüren giysisi olmaktadır.''Ülkemizde Çok Satan Kitapların Kapak Tasarımlarında Kullanılan Renklerin Grafik Tasarım Açısından Analizi'' adı altında hazırlanan bu çalışmada öncelikle kitabın gelişimi, tasarımı ve tasarımını oluşturan öğeler ve ilkelere yer verilmiştir. Daha sonraki bölümlerde ise çalışmanın temelini oluşturan grafik tasarımın en önemli öğelerinden olan renk kavramı ele alınmaktadır. Renk kavramı hakkında öncelikle rengin oluşumu, renk evrenleri ve rengin fiziksel ölçümü yani renk bilgisi verilmiştir. Renk bilgisini anlamadan, renk kullanımı hakkında fikir yürütmek oldukça güçtür. Çalışmanın diğer bölümlerinde ise grafik tasarımda kullanılacak renklerin bir birleri ile uyumu, kontrastı ve algılanması konularına değinilmiştir. En son olarak ülkemizde en çok satan kitap kapaklarında kullanılan renklerin araştırmanın içinde yer alan verilerden faydalanılarak değerlendirmelerine yer verilmektedir.Bu araştırmanın tamamında ulaşılmak istenen sonuç, kitabı dünyaya getiren yazar ve satış piyasasına sunan yayınevinin gerçekten iyi bir başarı elde etmek istemesinin sonucunda kendi imajını yansıtan, mesajını duyuran ve satış kaygısını taşıyan bir kitap elde etmek istediği, bu süreçte kitabın ambalajı olan kitap kapağındaki grafik tasarım unsurlarının en dikkat çekici öğelerinden olan rengin nasıl ele alındığı vurgulanmıştır. Çünkü günümüzde tüm ürünler birbiriyle bir rekabet halindedir ve kitaplar da bu rekabette yerini almaktadır.Anahtar Kelimeler: Kitap Kapağı Tasarımı, Grafik Tasarımda Renk, Ülkemizde Çok Satan Kitaplar. Information and acculturation in the age of modern communication and information tool, book, both Visual and textual meaning in layout, cover design with an art and it is the first communication between the author reads with source. Book cover of the book's message to the target audience through the notification function, aesthetics, Visual communication, together with a complementary picture and article editing in rather than using. Cover of the book ambalajıdır. The book introduces the reader to the ease of transport, protects, delivers. Try to get the product to the buyer forcing its visual beauty, of course, provides graphic design, design elements and principles with the edited product, size, fixed up suit. '' In our country, the Best-selling books, the cover Designs of colors that is used in graphic design in terms of the analysis of this study, prepared under the name of ' ' first book, development, design, and design elements that comprise the and guidelines. The next sections describe the most important element of the study's underlying concept of color graphic design. The concept of formation of the color, color, color, first of all, about the universes and are given a physical measurement of the color of the color information. Color information, the use of color is quite difficult to execute the idea. The study will be used in the design of the other parts of a graphic contrast of the perceived issues with compliance, and someone mentioned. As in our country, the most recent best-selling book covers located within the research data by making use of colors that is used in assessments.This research brings the desired result be reached throughout the book, the author and the Publisher, offering the market the world really wants to achieve as a result of his own image, a good achievement which reflects a concern about the posts by announcing and selling the book wants to achieve in this process, the book cover graphic design elements of the packaging of the book's most attention-grabbing element of how the color was emphasized. Because today, all products are in a competition and that competition in the books.Keywords: Book Cover Design, Graphic Design, Color, Country, Selling Books.
Collections