Dizilerde tüketim kültürünün gençlerin yaşam tarzı üzerine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde televizyon, günlük yaşamımız içerisinde önemli bir yere sahiptir.Kültürün şekillenmesinde ve yeniden üretilmesinde etkisinin büyük olduğugözlemlenen televizyon, bu etkiyi prime-time denilen en çok izlenen zamandiliminde gerçekleştirmektedir. Diziler bu zaman dilimi içerisinde önemli bir yeresahip bulunmaktadır. Teknolojik gelişmelerle birlikte gelen küreselleşme siyasal,ekonomik ve kültürel alanlarda değişimlerin yaşanmasına etki etmektedir. Bu durumülkeler arasında sınırların ve kültürel farklılıkların azalmasına ya da yeni küresel birkültürün oluşmasını sebep olmaktadır. Bu durum, kitlelere en kolay ulaşantelevizyonun yayın anlayışının ve içeriğinin zamana ve gelişmelere göre değişimeuğramasına sebep olmaktadır. Bu değişim toplumları dolayısıyla toplum içerisindekigençleri de etkilemektedir. Gençler özellikle diziler yoluyla yeni bir hayat tarzınıniçerisine girmekte ve bu hayat tarzını arzulamaktadırlar. Takip edilen dizilerdesunulan yaşam, giyim, saç şekli, karakterler ve sevilen oyuncuların kullanılması,senaryoların merak uyandırması gibi faktörler dizinin izlenirliğini artırmakta veözellikle lise gençliğinin kimlik oluşumunu etkilemekte ve yönlendirmektedir.Tüketim sadece belli bir eşyayı alma anlamının yanında farklılaşma, statü kazanma,yeni bir yaşam biçimi olarak algılanmaktadır. Televizyon ve özellikle diziler yoluylayaygınlaşan tüketim kültürü, gençlerin tüketim faaliyetlerini de yönlendirmektedir.Bu araştırmada, televizyon dizilerinde ekilen kültürün, gençler üzerindetüketim kültürü oluşturma süreci ve yaşam tarzına etkilerinin incelenmesiamaçlanmaktadır. Bu doğrultuda dizilerin lise gençlerinin tüketim faaliyetlerini veyaşam tarzlarını ne anlamda ve ne şekilde etkilediğinin araştırılması içinderinlemesine mülakat yöntemi tercih edilmiştir. Verilere bağlı örneklemiii incelendiğinde bulgular, dizilerin gençler üzerinde tüketim kültürü oluşturduğu vegençlerin yaşam tarzını etkilediği saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Kültür, Tüketim Kültürü, Küreselleşme, Televizyon, Dizi,Gençlik. Nowadays, television has an important place in our daily lives. The televisionhas a strong effect on the culture in shaping and regenerating into observed called itthe most-watched time period of prime-time effect realized. Series has an importantplace in this time period. Although technological developments globalization, thepolitical, economic and cultural impact of changes are be experienced. This situationboundaries and cultural differences between countries to reduce or cause theformation of a new global culture. This condition, which is the easiest to audiencesof television broadcasting and content of the concept of time and cause a change isbased on the developments. The change also affects young people in the communityconsequently societies. Young people, especially through series enter into a new wayof life and even desire way of life. Followed tv series are increased of tracebilityoffered of life, clothing, hairstyle, characters, and the use of popular actors,engrossing scenarios such as factors and especially identity of youth of high schoolinfluencing the formation and be canalized. Consumption, besides the meaning ofgetting consumer goods only to a certain differentiation, obtain of footing, winning isperceived as a new way of life. Television and especially through series widespreadconsumer culture, young people consumption activities are directed.In this study, television series are aimed cultivated culture and lifestyle effects onyoung people to examine the process of consumption. In this respect the tv series inwhat way effect of consumption and lifestyles of creating a culture of young peoplehigh school students in what sense has been the preferred method of in-depthv interviews. When findings on the data analyzed, the tv series are detected of affectedformed on the youth consumer culture and the lifestyle of young people.Key Words: Culture, Consumer Culture, Globalization, Tv, Series, Youth.
Collections