Grafik Tasarım ve Reklam Tasarımı İlişkilerinde Kreatif Olgu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kreatif olgu ya da başka bir ifadeyle, yaratıcılık ve yaratıcı düşünme, eskilerden beri var olan ve de günümüz yüzyılında en çok kullanılan kavramlardan biri olmuştur. Tasarım dünyasının en önemli kavramıdır. Farklı olmak, fark yaratmak, göze çarpmak ya da aradan sıyrılmak; bir tasarımcı için en önemli amaçtır. İşte bu bağlamda; tasarımın en önemli dallarından olan grafik tasarım ve reklam tasarımı ilişkisindeki kreatif olgu da, görsel iletişim tasarımı adına yapılan tüm tasarımların özgün olması ve farkındalık yaratması için gerekli olan önemli bir kavramdır. Bu çalışmada önce yaratıcı düşüncenin tarihsel sürecinden başlayarak, genel anlamda yaratcılık kavramının felsefi ve sanatsal boyutu araştırılmış, ayrıca yaratıcılığın reklam tasarımı ile olan bağlantısı adına pazarlamadaki ve iş dünyasındaki önemine vurgu yap?lm??t?r. Dolay?siyle, reklam ve grafik tasar?m? kavram? da kendi içinde geni? bir ?ekilde incelenmi? ve reklam tasarımı içerisindeki grafik tasarım ve genel tasarım kavramlarının önemine değinilmiştir. Tüm bu araştırmanın amacı grafik tasarım ve reklam tasarımı birlikteliğindeki kreatif olgunun ya da başka bir tabirle yaratıcı etkileşimin günümüz iletişim çağ?ndaki önemini vurgulamak ve tasarım kavramı içerisinde yaratıcılığın ne kadar önemli olduğunu işaret etmektir. Ayrıca kopyacı olmayan, yenilikçi öneriler getiren, kavramsallaştırdığı ve dile getirdiği fikirleri elle tutulur deneyimlere dönüştüren bir tasarımcı olmanın yolunu göstermektir. Creative fact or in other words creativity and creative thinking has been in existence since old times and has been one of the most used concepts in this century. It is the most important concept of design world. Being different, making a difference or shining amongst others is the most important goal for a designer. In this context, creative fact in the relations of graphic design and advertising design which are the most important branches of designing is one of the important concepts as being necessary for all designs to be authentic and to create awareness in the field of visual communication designing. In this study, philosophical and artistic dimension of creativity have been studied in general starting from history of creative thinking and also the importance of creativity in marketing and business world has been emphasized on behalf of the relationship between creativity and advertising design. For this reason, the concept of advertising and graphic design has been analyzed widely in itself and the importance of graphic design and general design concepts in advertising design has been mentioned. The aim of this study is to emphasize the importance of creative fact as a part of graphic design and advertising design, or in other words creative interaction, in the field of communication in this century and is to indicate how important creativity within the concept of design is. The aim of this study is also to show how to be a designer who is not an imitator, who makes innovative suggestions and who can turn ideas and concepts into tangible experiences.
Collections