Evrimleşen grafik ile illüstrasyon ve animasyon ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezde illüstrasyon ve hareketli görüntülerle ilişkinin kaçınılmaz olduğu vurgulanmış ve bu konu edinilmiştir. İletişim teknolojilerinin grafik tasarımla doğrudan bağlantılı olduğunun üzerinde durup; bu bağın, değişen yeni anlayışlarla olağan bir hale geldiği ve sınırların kalktığı anlatılmıştır. Grafik tasarım dilinin yeni teknolojilerle durmaksızın kendini yenilemekte ve geleneksel tasarım anlayışını red etmeden kabuk değiştirmektedir. Birinci bölümde, grafik iletişim süreci işlenmiştir. Bu süreç içerisinde gelişen anlatım dilleri, iletişim kavramı ve süreci, endüstri devrimi, günümüz dijital tasarım konuları ele alınmıştır. İkinci bölümde, illüstrasyon kavramı tanımlanarak, illüstrasyonun gelişim süreci özellikle; Arts & Crafts, Art Nouveau ve Rus yapısalcı dönemi gibi dönemlerde, yoğun illüstrasyon kullanılarak yapılmış poster tasarımları dikkate alınarak anlatılmıştır. İllüstrasyon tarihçesi, ustaları, yöntemleri ve gelişen iletişim teknolojileri gözlemlenerek hazırlanmıştır. Üçüncü bölümde animasyon kavramı, tarihçesi, yöntemleri ve yine teknolojiler dikkate alınarak anlatılmış, dördüncü bölümde ise; illüstrasyon ve animasyon arasındaki ilişki tüketim toplumu, kitle iletişim araçlarının etkisi, dijital sanat, anlatıcı akıl, ortak yöntem ve arayışlar detaylandırılarak anlatılmış ve sosyolojik sonuçlarıyla dile getirilmiştir. In this thesis it has been emphasized a direct connection between communication technologies and graphical design and it has been explained that this connection becomes ordinary and borders between them are disappeared because of new approaches. Moreover the inevitable relationship between illustration and animation has been highlighted. The language of graphical design constantly regenerates itself by new technologies and changes in a harmonious way with the understanding of traditional design. This thesis claims that there is a relationship between illustration and animation by relying on findings. In the first section, the graphical communication process has been discussed. The topics of the developing languages of expression, the communication concept and process, industrial revolution, contemporary digital design have been covered in this process. In the second section, illustration concept has been defined and development period of illustration has been explained by considering poster designs in which intensive illustration were used especially Arts & Crafts, Art Nouveau and Russian Constructivism period. The history of illustration has been discussed by taking into account of scholars, methods and developing communication technologies. In the third section the concept of animation and history were explained by considering its methods and technologies. In the fourth section the relationship between illustration and animation was elaborated by consumer society, media effect, and digital art, narrative mind, common methods and quests.
Collections