Broşür tasarımı ve basımı özelliklerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tasarımıyla dikkat çekmeyi amaçlayan, marka, ürün, hizmet tanıtımını yapmak için kullanılan basılı malzemeye broşür denir. Afiş ve dergiye göre en önemli farkı, broşürün kısa zamanda tüketilmesine rağmen etkili tanıtım için en sık kullanılan grafik tasarım ürünlerinden birisi olmasıdır. Broşürde çok kısa zamanda verilmek istenilen mesajın hedef kitleye ulaşması gerekir. Bu özelliği sayesinde diğer grafik tasarım ürünlerinden farklı bir yere sahiptir. Bu yüzden etkin bir broşür tasarımı ve basımı için yapılması gerekenler bu tez içinde açıklanacaktır. Broşür tasarımında formatına karar vermek oldukça önemlidir. Broşürün okunaklılığı, hedef kitlesi, sayfa sayısı, kurumsal renk v.s. tasarıma başlamadan önce edineceğimiz bilgilerdir. Broşürde okunaklılık ve seçeceğimiz renk hedef kitle için oldukça önemlidir. Broşür görünüş ve içerik olarak bir düşünceyi değiştirebilmeli ve mesajı satabilme özelliğine sahip olmalıdır. Broşürde kapak sayfası olarak adlandırabileceğimiz ilk sayfa herhangi bir bilgi içermekten ziyade, okuyucunun dikkatini çekerek iç sayfalara yönlendirmelidir. Bu yüzden slogan vermek istediğimiz mesajda etkin rol oynar. Dolayısıyla etkili bir broşür hizmet ve ürünün tanıtımı için önemli bir basılı materyal olarak karşımıza çıkar. Tezde ilk olarak grafik tasarım ve grafik tasarım ilkeleri ele alınmıştır. Daha sonra reklam ve broşürün tarihçesi ve nasıl ortaya çıktığı incelenmiştir. Broşürde olması gerekenler anlatılmış ve broşür çeşitleri ele alınmıştır. Broşürlerde kullanılan kağıt türleri, broşür katlama çeşitlerinden bahsedilmiştir. Son bölümlerde broşür tasarımı için kullanılan dijital programlara ve baskı sistemlerine değinilmiştir. Sonuç kısmında broşür tasarlarken neler yapmamız, nelere dikkat etmemiz gerektiği konularında öneriler sunulmuştur. Brochure is a printed material which is used to introduct a brand, productor a ministry that wants to attractattention.The most important according to a magazine or a banner ; despitete brochure is consumed in a short time it is the most used graphic design product. İn a brochure the main purpose have to be given in a very short time to the targetted population. With this characteristics brochure has a different place the nother graphic design products. For this reason an effective brochure design and printing need swill be explained inside this study.During a brochure design deciding the formation of a brochure is very important. The legibility of the brochure, targetted population, instutional colour etc. Are the knowledge that we should learn before beginning to design a brochure. A brochure has to change an idea and be able to sell the main message with its appearance and contents. The first page of a brochure that we call as cover sheet has to atractattentıon and guıde the reader into other pages. Because of that the slogan is the main factor of a gıven message. For thıs reason a brochure is an important printed material for introduction of a productor a ministry.At first graphic design and graphic design principles are discussed in this thesis. After that, invention and history of advertisementand brochure are ın vestigated, the contetnts and the variations of brochure has been told. The paper assortment sand brochure folding types are mentioned. At the last parts of the study the digital programmes and printing systems for designing brochures are mentioned. Finally the suggestions about what we should do and what we should be careful about while designing a boruchure are given.
Collections