Çocuk resmi ve bilinçaltı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çocuk resmi ifade ve karakter etkinliğidir. Sanat ve çocuk birbirini tamamlayan, sürekli değişen ve gelişen dinamik bir olgudur. Çizme, boyama, yırtma, biçimlendirme gibi karmaşık süreçlerde çocuk, kendine göre anlamlı bir bütünlük oluşturarak deneyim kazanmaktadır. Bu tür etkinlikler sonucunda çocuk, yalnızca bir sanat ürünü ortaya çıkarmakla kalmaz, onu tanımaya yarayan önemli ipuçlarını sunarak kendisini anlatmaktadır. Çocuk, ruhsal yaşantılarını çizdiği resimlere yansıtır. Farkında olmadan duygularını, düşüncelerini aktarır. Bu nedenle çocuğun yaşantılarını anlamak istiyorsak, çocuğun çizdiği resimleri inceleyebiliriz. Tabi ki çıkaracağınız sonuçlara kesin gözüyle bakmamak ve test etmeye devam etmek şartıyla. Çocuğun resimlerine bakarak onun ihtiyacının hangi alanda olduğunu, şefkate daha fazla gereksinim duyup duymadığını ve mutlu olup olmadığını anlayabiliriz. Eğer çocuğunuzu daha mutlu, güvenli kılmak istiyorsanız bu konuda harekete geçebilirsiniz. Çocuğun yaptığı resimler bizler için onun ruhsal durumunun bir göstergesi olmalı ve bu bilgileri onun yararına kullanmalıyız. Her çocuk potansiyelini gerçekleştirmeye layıktır. Child painting is an activity that demonstrates and expresses childern's characters. Art and child is a mutually complementary, constantly changing and developing phenomenon. A child gains a complete substantive experience through drawing, painting, tearing, forming the shapes and other complex processes. At the end of such kind of activities a child does not only produce an art work but also expresses himself/herself demonstrating certain useful clues to know him/her better. A child reflects his/her psychological experience on the paintings that he/she draw, and transfers his/her thoughts unconciously. Owing to this, we can observe the child's painting if we want to learn about his/her inner world. Of course, those results require more tests to be done, because being sure about a child's psychological experience only taking his/her paintings as the main reason would not be sufficient. We can learn of a child's requirements, wether he/she needs more compassion or not, and wether he/she happy or not just looking at a child's painting. If you want to make your child happier and develope stronger self confidence, you may take an action. Child's paintings must be an indicator about his/her psychological experience and we must use this information for the benefit of a child. Each child deserves realizing his/her potential.
Collections