Türkiye`deki sosyal sorumluluk kampanyalarının reklam grafiği açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma sivil toplum örgütleri, özel sektör ve devlet kuruluşları tarafından yürütülen; eğitim ve kazanç içerikli soysal sorumluk kampanyalarında kullanılan reklam grafiğinin tasarım ilkelerine uygunluğunu ve doğruluk değerlerini inceleyen bir çalışmadır. Yapılan araştırma sürecinde, sosyal kampanyaların reklam grafiğine kazandırdıklarının ne olduğu incelenmiştir. Boyutlarıyla birlikte kampanyaların insanlar üzerindeki etkileri; bu kampanyaların ahlaki doğrulukları, sorumluluk kavramları, reklam ve iletişimin, grafik tasarım açısından incelenmesi , toplumdaki sorunların eğitici, bilgilendirici, iletişim mesajları ile çözülmesi ve buna ek olarak sosyal kampanyaların önemi, topluma kazandırdıkları kampanya kapsamında kullanılan afişler, sosyal sorumlulukla ilgili afiş çalışmaları, uzman sanatçıların yaptıkları eserler örnek alınıp incelemeleri yapılmıştır.Bu bağlamda elde edilen sonuçlar her kampanyanın farklı mesajlar vererek olması gereken kriterlerin tümünü içerip içermediğini gösteren bir takım görsel sorunların olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonunda ise tasarım ilkelerine uygunluk göstermeyen noktalarda yapılan hatalar ve doğrular incelenerek, toplum üzerindeki etkileri incelenmiştir. Elde edilen netice, eğitimi alınmadan yapılan işlerin, topluma verdiği algı yanlışlıkları olduğudur. `Türkiye'deki Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının, Reklam Grafiği Açısından Değerlendirilmesi` ile ilgili araştırmalar, Türkiye'deki reklam gelişiminin sosyal sorumluluk kurumları tarafından ve toplumda yarattığı algı doğruluğunun tespit edilmesini sağlamayı ve boyutları gibi meseleleri ele alıp insanların vicdani duygularını uyandırmak hedeflenmiştir.Türkiye'deki sosyal sorumluluk projelerini, reklam grafiği açısından ele alıp değerlendirmek isteyen pek çok şirket ve sosyal paydaş grupları bu sürece dahil olmaya ve süreci şekillendirmeye çalışmaktadır. Diğer taraftan, Türkiye'deki rekabet bu süreci bir sistem dahilinde geliştirerek kampanyalar hakkında doğru anlayışı ve yaklaşımları göstermiştir. Böylece yapılan reklamların ve kampanyaların toplum üzerindeki etkilerini gözlememiz mümkün olacaktır.Anahtar Kelimeler: Grafik, grafik tasarım, eğitim,sosyal sorumluluk, Kampanya This work of civil society organizations, the private sector and government agencies conducted by ; education and earning responsibilities containing generic graphic design advertising campaigns used in compliance with the principles and values of accuracy is a study . In the process of research , social campaigns to advertising graphics that bring what they have been examined.With the dimensions of campaign effects on humans ; this campaign, the moral correctness , responsibility concepts, advertising and communication , graphic design examined in terms of the problems in society the educational , informational , communication messages addressed with the addition of social campaigns importance to society they campaign used posters, on social responsibility banner studies, expert artists investigations were performed on samples taken their works .The results obtained in this connection giving different messages to each campaign should be a number indicating whether it contains all of the criteria has been found that there are problems that image . At the end of the study demonstrate compliance with the principles of design errors and verifies the points made in examining the effects on society are examined. The results obtained , the work done without education , his perception of society is that mistakes .` Turkey's Social Responsibility Campaigns , Advertising Graphic Evaluation of ` research on Turkey's advertising of the development of social responsibility by the institutions and in the community to create the perception that the accuracy in determining the supply and the size addressing such issues as taking people's conscientious feelings arouse been targeted.Turkey's social responsibility projects , discussing and evaluating advertising graphics for many companies and stakeholder groups who want to be involved in this and are working to shape the process .On the other hand , this process within a system of competition in Turkey about the correct understanding and approach to developing the campaign showed . So the ads and campaigns will be able to observe their impact on society .KeyWords: Graphic, graphic design, social responsibility, campaign
Collections