Televizyon program jeneriklerinde, müzik ve hareketli grafik tasarım ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kitle iletişim araçlarından olan televizyon, gündelik yaşamın vazgeçilmez bir parçasıdır. Televizyon kanalları izleyici kitlesini kendisinde tutabilmek için, çok çeşitli programlar sunar. Çabuk tüketilen bu sunumların sürekli yeniliklerle dolu olması ve izleyiciyi sürekli etkilemeye çalışması, televizyon kanalının izlenme oranlarını arttırır.Kanal logosu altında, hedef kitleye en çarpıcı televizyon grafik tasarımlarının sunumu ve çeşitli programların yayınlanması, birçok kanalın birbirinden ayrılarak, izleyici tarafından fark edilmesini sağlar ve televizyon kanalının görsel kimliğini ön plana çıkarır.Görsel kimlik unsuru olarak jenerik, kurum kimliğini, kanal logosu kadar etkili biçimde izleyiciye aktaran grafik tasarımlarıdır.`Televizyon Program Jeneriklerinde, Müzik ve Hareketli Grafik Tasarım İlişkisi` başlıklı bu araştırma kapsamının ilk bölümünde, program jeneriğinin tanımı, açılış ve kapanış jeneriklerinin özellikleri, kurumsal jenerikler, haber bülteni, spor haberleri, hava durumu jenerikleri, reklam jenerikleri ve program jenerikleri üzerinde durulmaktadır.İkinci bölümde ise hareketli grafik tasarımın tanımı, hareketli grafiklerde tasarım kuralları, renk ve ton, yazı ve görüntü ilişkisi, hareket, form, derinlik, ses ve görüntü ilişkisi incelenmektedir.Çalışmanın üçüncü bölümünde, müzik kavramı ve müziği oluşturan temel öğelerden ses, ritim, melodi, armoni hakkında bilgi verilmektedir.Dördüncü bölümde ise müzik ve hareketli grafik tasarım ilişkisi üzerinde durularak, müzik ve iletişim, müzik ve sinema ilişkisi, müzik ve jenerik ilişkisi, jenerik türlerine göre müzik seçimi, araştırıldı. Türkiye'den ve dünyadan örnekler incelendi, program jeneriği tasarlayıp uygulayan profesyonellerle röportajlar yapılarak televizyon program jeneriği tasarımı hakkında, görüşlere yer verildi.Anahtar Kelimeler: Televizyon Program Jeneriği, Müzik, Hareketli Grafik Tasarım Television as means of mass communication is an indispensible part of our daily lives. TV channels offer wide range of programming to keep their audience tuned in. The innovative approach and continuous efforts to appeal audience in these quickly consumed programmes aim at increasing ratings of TV channels.Presentation of striking television motion graphics design and screening of variety of programmes under the logo of TV channel differentiate between themselves. They emphasize visual identity of TV channel and make audience distinguish it.Screen credits as component of visual identity are grafic designs which transmitt institutional identy of TV channel to audience as strong as the logo of TV channel does.In the first section of the thesis, titled as `The relationship between music and motion graphics design in the credits of television programmes credits` the definition of programme credits, key features of opening and closing credits, institutional credits, credits of news bulletins, sports news, weather news, commercial breaks and programmes are examined.In the second section, definition of motion graphics design, rules of design in motion graphics, colour and hue, relationship between font and visuals, and between motion, form, depth, sound and visuals are examined.In the third section, information on concept of music is given and components of music such as sound, rythm, melody and harmony are eloborated.In the fourth section, the relationship between music and motion graphics design is emphasized. Besides, the relationship between music and communication, music and cinema, music and screen credits, the choice of music depending on types of credits are examined. Samples from Turkey and the world are mentioned. The interviews with professionals who design and apply programme credits are given place.Key Words: Television Programme Credits, Music, Motion Graphics Design
Collections