Görsel iletişimde grafik tasarımcının hedef kitle üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Görsel iletişimde hedef kitle ile ilgili; kültürel bilgi, pazar analizi, hedef kitleninbilgi seviyesi gibi her tür veri, tasarımcı için önem taşır. Tasarımcı hedef kitlesini nekadar iyi tanırsa, kitle üzerindeki etkiside o denli artar. Reklamverenlerin,ürettiklerini satmak ve hedef kitleye daha çok tükettirmek amacıyla ayırdıkları yıllıkreklam bütçeleri milyar dolarları geçmektedir.Küresel sermaye, amaçları doğrultusunda ulus devletlerini zayıflatarak ülkelerdekültür yozlaşmasına yol açmaktadır. Aynı zamanda gelişmiş ülkeleri listesinde geriyeatıp, önceliğine az gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeleri almaktadır. Bu ülkeleriborçlandırıp kendine bağımlı hale getirdikten sonra istediklerini dikte ettirerek yenipazarlar elde etmektedir. Elde ettikleri pazarlara girdiklerinde, hedef kitleninfarkındalığını en aza indirmek için önce o ülkenin yazılı ve görsel medyasını yerliişbirlikçileri vasıtasıyla satın alır. Satın alınmayanlar ise gelirlerinin büyük birkısmını küresel sermaye yoluyla sağlamaktadır. Burada bir kısır döngü ortaya çıkar.Medya hedef kitleye iletmesi gereken gerçekleri görmezden gelmezse, gelirkaynağından olacaktır. Sağlıksız bir ürünün sağlıksız olduğunu söyleyecekmedyanın, reklamvereni yine o sağlıksız ürünün sahibi olan firmadır. Bu kısırdöngüden en büyük zararı hedef kitle görmektedir. Hayvanlar, bitkiler kısacası doğabununla birlikte kültür ve birçok kavram da bu zararın etkisi altındadır.Medyada bilinçli bir şekilde bir kanalda fazla kilolardan kurtulmanın yollarıaranırken diğer taraftan bir yağ firmasının sponsor olduğu kilo aldıran yemeklerinyapıldığı yemek programları karşımıza çıkabilmektedir.Grafik tasarımın buradaki görevi hedef kitlenin bunları fark etmemesi için tasarımlaryapmaktır; doğaya zarar veren bir şirkete yapılan çevre dostu logo ve kurumsalkimlik ile dikkat çekmeden ve sempati uyandırarak, çevreye zarar vermesini devamettirebilir. Any kind of data related to the target audience, such as cultural information,market analysis, the level of target audience's knowledge are very important for thedesigner. The more the designer knows his/her target audience, the more will his/herimpact on the target mass will increase. While the annually allocated advertisingbudgets of the advertisers in order to sell what they produce and make the targetmass to consume more counts billions of dollars.In line with the purposes of the global capitals, the national states are weakenedand this causes the corruption of culture. They also leave the developed countriesback in their lists and prioritize developing and under developed countries. Afterburdening such countries under debt, and make those dependent to themselves, theydictate what they want and achieve new markets. When they enter the markets, theyachieved, they use the media they bought in order to minimize the awareness of thetarget mass. Those who are not bought, obtain a large part of their revenues from theglobal capital. Here a vicious cycle occurs. If the media does not ignore the facts tobe delivered to the target audience, they will lose their source of income. Theadvertiser of the media, which should reveal that an unhealthy product is unhealthy,is again the company that owns the unhealthy product. The target audience gets thegreatest harm from this vicious cycle. Animals, plants, in short, the nature, as well asthe culture and many other concepts under the impact of such damage.In the media, while the ways to get rid of excess weight is sought consciously inone channel, on the other hand, cooking shows, where fattening meals are made andwhich are sponsored by an oil company are broadcasted.The function of graphic design here is to make designs so that the target audiencecannot notice them; an eco-friendly logo and corporate identity designed for made acompany that harm to nature may allow that company to continue damaging theenvironment without attracting any attention and even awakening charm.
Collections