Olimpiyat Oyunları afişlerinin göstergebilimsel çözümlemesi: 1896-2016 yılları arasındaki afişler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Olimpiyat Oyunları Afişlerinin Göstergebilimsel Çözümlemesi` adlı bu çalışmada 1896-2016 yılları arasındaki olimpiyat afişleri incelenmiştir. Öncelikli olarak bu süreçte afiş tasarımının görsel dinamiklerinin neler olduğunu, iletişim tasarımındaki rolünün göstergebilimsel açıdan ne ifade ettiğini ve kültürlerin kodları üzerindeki kavramlarının tasarıma katkıları değerlendirilmiştir. Kültürler arasındaki etkileşim, kültürleri yaratan coğrafyadaki toplumların öznel yapısına ve etkileşimde bulundukları diğer kültürlerin olumlu ya da olumsuz katkılarına bağlı olarak gerçekleşir. Kültürlerin en önemli aktarım kanalı dildir. Bu çalışmada dil, Olimpiyat Oyunları afişlerinin tasarımlarında kullanılan grafik öğelerin kompozisyonu ve bu kompozisyonda verilen mesajın kültürler arasındaki farklı işleniş ve biçimleriyle birlikte grafik tasarım, renk, tipografi gibi unsurların kültürler arasında nasıl kullanıldığı ve aralarındaki farklılıkların göstergebilimi kullanılarak irdelenmeye çalışılmıştır.Sonuç olarak çalışmada afiş tasarımı kavramı ayrıntılı bir biçimde incelenmiş ve kültürler arasındaki önemine değinilmiştir. Olimpiyat afişlerinde Başlangıcından günümüze kadar afiş tasarımı ve göstergebilim birlikteliğinin gelişim ve değişimi, değişimin neler olduğıu ve hangi noktalarda olduğu ortaya konmaya çalışılmıştır. The semiotic analysis of olympic games posters between the years of 1896 and 2016. İn this process, the visual dynamic in poster design and their roles in communication design along with the contribution of semiotical and cultural codes to the design have primarily been analyzed. The interaction among cultures takes place depending on the subjective structure of communities in the geography composing a culture and on the positive or negative contributions of other cultures with which they are interacting.The most important channel for cultures to be passed down is the language of that culture. İn this study, the composition of graphic elements in the design of olympic games posters and the different comments of the cultures on this composition have been analyzed according to how elements such as design, colour, typography are used in cultures using semiotics.İn conclusion, the term `poster design` and its importance on cultures have been studied in detail. Poster design's association with semiotics and its development and change throughout a period starting from its birth till today are discussed in this study.
Collections