Marka imajının alışveriş merkezi sadakatine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz modern toplumları için marka ve marka imajı vazgeçilmez derecedeönem taşımaktadır.Marka, önceleri tüketicilerin sadece aldıkları ürünün kalitesini yani ürününbenzer ürünlerden farklılığını ortaya koyması için yapılan bir ayrıştırma nedeni iken,günümüzde markanın birçok imaj bileşenleriyle tüketicilerin yaşamlarının her alanınagiren her türlü algı yansımasını da beraberinde getirdiği görülmektedir.Günümüzde alışveriş merkezleri, tüketimin daha rahat yapılması üzerineplanlanan büyük mağazaları içine alan devasa binalar olarak tasarlanmıştır. Alışverişmerkezleri modern insanların yaşamlarını kolaylaştıracak düzlemde planlanarakyapılmıştır. Kolay, pratik ve hızlı tüketimin; modern, estetik değerleri göz önüne alaraktasarlanması alışveriş merkezlerinin bir özelliği olarak karşımıza çıkmaktadır.Tüketicilerin alışveriş merkezlerini tercih etme nedenleri oldukça çeşitlilikgöstermektedir. Alışveriş merkezleri tüketicilerin zamanlarını sıkılmadan harcamaküzere alternatif faaliyetleri de içerisinde barındırmaktadır. Eğlence ve kültürelfaaliyetlerinin de bir arada bulunduğu, iklimlendirme ve havalandırma sistemiylemevsimsel zorlukların yaşanmadığı, yemek yerleri, kafeteryaları ve çeşitli mağazalarıniç içe olması sebebiyle çok çeşitlilik sağlanmaktadır.Bu çalışmanın birinci bölümünde marka ve markalaşmanın tanımlarına yerverilmiş, ikinci bölümde ise imaj ve marka yönetimi üzerinde literatür çalışmasıyapılmıştır. Üçüncü bölümde alışveriş merkezi ve sadakat üzerinde durulmuş ve sonolarak dördüncü bölümde ise marka imajının alışveriş merkezi sadakatine etkisi üzerinebilimsel bir araştırma değerlemesi yapılmıştır. Brand and brand image are carrying irrevocable significance for today‟s modernsociety.Brand, formerly of consumers only their product quality that product similarproducts differ from the reveal made for parsing reasons, whereas today the brand'smany image components and lifestyles of consumers in every area of any and allperception reflection brought with it is seen that.Today‟s shopping centers designed like huge buildings, include big stores, formaking consumptions comfortably. Shopping centers designed for modern people tomaintain their life easily. Convenient, simple and rapid consumption; modern, aestheticvalues taking into account the design of shopping centers emerge as a feature. There aremany various reasons why consumers‟ prefer shopping centers. Shopping centers hasan alternative that without getting bored of consumers to spend their time. It has beenexist together entertainment and cultural activities moreover climatisation alternatives,food court and cafeteria and many stores makes shopping centers preferable.In the first part of this study given to the definition of brand and branding, image andbrand management in the second part of the study was carried out on the literature. Inthe third part focused on shopping center and loyalty, and finally the fourth sectionmaking scientific research and assessment based on loyalty brand image effects onshopping centers.
Collections