Stok fotoğrafçılık ve grafik tasarımdaki yeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Özellikle 1990'lardan sonra renkli medyada yaşanan gelişmeler ve 2000'liyıllarda başlayan dijital fotoğrafçılık imkânı ile stok fotoğraf başlı başına bir sektörve uzmanlık alanı haline geldi. İnternet dönemi öncesinde, basılı kataloglarüzerinden müşterilerin tercihlerine sunulan stok fotoğraflar, internetin yaygınbiçimde kullanılmasının ardından bu satışlar için özel olarak tasarlanmış sitelerüzerinden tüketicilerine sunulmaya başlandı. Stok fotoğrafçılık sektörü günümüzdeweb sayfası tasarımcılarından grafik tasarımcılara, gazete ve dergi gibi süreliyayınlardan reklam ajanslarına varana kadar çok geniş bir müşteri kitlesine hitapetmektedir.Stok fotoğraf sitelerinde satışa sunulan ve tüketici kitlesi tarafındanbeğenilerek satın alınan stok fotoğraflar, hem fotoğrafçı hem de servis edildiği siteaçısından ticari bir gelir kaynağıdır. Satış kaygısı temel alınarak kurgulanan bufotoğraflarının başarılı olabilmesi için, özellikle bir nesneyi veya duyguyu işaret edenbir dile sahip olmaları gerekir. Ayrıca, herhangi bir fotoğrafın stok fotoğraf olarakkullanılabilmesi için gerek teknik yeterlilik, gerekse konsept, kurgu ve estetik açıdanulaşılan kalitenin dışında başka gereklilikler de söz konusudur.Bu çalışmada, stok fotoğrafçılık olgusu, hem teknik hem de kavramsalözellikleri açısından ele alınırken, aynı zamanda bir tasarımcının bakış açısıyla dadeğerlendirilmeye çalışılmıştır. Stok fotoğraf sektörünün işleyiş biçimi ve stokfotoğrafçılığının yapısal özellikleri, tezimizin ana eksenini oluşturmaktadır. Ayrıca,grafik tasarımda fotoğrafın önemi ve grafik tasarımcılar tarafından stok fotoğrafkullanmanın avantaj ve dezavantajları değerlendirilmiş, konu, gerek teorik çerçevede, gerekse yapılan röportajlar yardımıyla pratik düzeyde irdelenmeye çalışılmıştır. In the first part of this thesis, the historical development and the copyrights ofstock photography are emphasized. In the second part technical and conceptualrequirements are explained with examples. In addition, the photo industry with aunique language and style stock photo, which is the target audience to meet theirdemands and expectations of advertisers ways to reach photograph were investigated.Produced the photo to arrive ready for sale, such as digital editing and more in detailoperations to be performed after the production process were evaluated. Stock photosites have been investigated on expectations of the photographer, an interview on thesubject is included in the study.Printed publications all over the world about the stock are very little aboutphotography so far there has not been a study in Turkish. For this case, thephotographer intends to enter the sector to recognize and understand the dynamics ofthe sector but that is an obstacle. For this reason, the study made by two stockphotographer answering critical questions about the industry is given in theinterview.In the final part of the study in the field of graphic design with emphasis onthe use of images and stock photography designers in terms of the use of theadvantages and disadvantages were investigated. The position of the consumer in thesector with a view of designers stock photos have been revealed by the interviewwith the art director of a publishing house that uses high amount of stockphotography .
Collections