Ergenlerde algılanan stres ve sosyal destek arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; ergenlerin algıladıkları stres ve sosyal destek düzeylerinin cinsiyet, yaş, sınıf, okul türü, kardeş sayısı, annenin eğitim durumu, babanın eğitim durumu, anne ve babanın yaşama durumu, anne ve babanın birliktelik durumu, anne ve babayla çatışma durumu, bireyin arkadaşlarıyla duygularını paylaşma durumu, karşı cinsle rahatlıkla arkadaşlık kurup kurmama değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaşma var mıdır? Sorusuna cevap aramaktır. Ayrıca, ergenlerin algıladıkları stres düzeyi ile sosyal destek arasında anlamlı düzeyde bir ilişki var mıdır? Sorularına yanıt aranmaktadır.Araştırma 2013-2014 eğitim ve öğretim yılı İstanbul İli Avrupa yakası, Küçükçekmece ilçesindeki Zehra Mustafa Dalgıç Ticaret Meslek Lisesi, İsmet Birgül Lisesi ve Küçükçekmece Anadolu Lisesinde 9.10.11.ve 12. Sınıflarında öğrenim görmekte olan öğrenciler arasından tesadüfi küme örneklemi yoluyla 262'si kız, 206'sı erkek toplam 468 ergen üzerinde seçilen öğrencilerden oluşmaktadır.Bu araştırmada öğrencilerin kişisel bilgilerini belirlemek amacıyla 'Kişisel Bilgi Formu', algılanan stres düzeyini belirtmek amacıyla 'Algılanan Stres Ölçeği'(ASÖ) ve sosyal desteği ölçmek amacıyla 'sosyal destek ölçeği'(SDÖ) kullanılmıştır. Bu araştırmada verilerin analizi bağımsız değişkenlerin bağımlı değişken üzerindeki etkisini ortaya koyacak bir model içinde ele alınmıştır. Araştırmada kullanılan anket ile toplanan verilere ilişkin frekans ve yüzdelik dağılımlar bulunmuş, elde edilen sonuçlar tablo şeklinde bulgular bölümünde yorumlanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 15.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; sosyal destek ölçeği alt boyutlarından bilgisel maddi destek ile duygusal destek düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı ilişki, bilgisel maddi destek ile beraberlik desteği düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı ilişki, bilgisel maddi destek ile algılanan stres düzeyleri arasında negatif yönde anlamlı ilişki, duygusal destek ile beraberlik desteği düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı ilişki, duygusal destek ile algılanan stres düzeyleri arasında negatif yönde anlamlı ilişki, beraberlik desteği ile algılanan stres düzeyleri arasında negatif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. The purpose of this study; the relationship between perceived stress and social support in adolescence affect on gender, age, class level, number of sisters and brothers, the education level of mothers and fathers, the parents' life situation, mother and father's partnerships status, mother and father conflict situation, an individual with friends feelings shared status. should establish friendships with the opposite sex easily according to the variables there is significant differentiation? Is to answer the question. In addition, adolescents' perceived stress levels and significant relationship between social support is there? Is sought answers to their questions.This research is conducted in the 2013-2014 academic year on 468 students in, is including 262 female and 206 male students who are studying in the Istanbul Province on the European side, Küçükçekmece district of Zehra Mustafa Submersible Commercial High School, Ismet Birgül High School and Küçükçekmece Anatolian High School. The participants were the 9.10.11. and 12. Class students of the this primary schools. İn addition to that these students are sellecting through random cluster sampling.In this study, 'Personal Information Forms' is used to collet student's personel information; 'perceived Stress Level Scale' is used to meansure student's perceived stress levels, and 'social support scale' is used to measures social support. in this study, analysis of data on the effects of independent variables on the dependent variable in a model is considered to be revealed. The questionnaire used in the study collected data on the frequency and percentage distributions found, the obtained results have been interpreted in tabular form part of the findings. In the data analysis software package SPSS 15.0 was used. As a result; social support subscale of the informational material support and emotional support between levels of positive significant relationship, informational material support and draw support between levels of positive significant relationship, informational material support and perceived stress levels between negative and significant relationship, emotional support and draw support levels a significant positive relationship between emotional support and perceived stress levels of negative significant relationship between levels of perceived stress with the support of a draw negative significant relationship was found.
Collections