Afişlerin görsel ve işlevsel olarak incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Afiş; bir bilgiyi bir haberi, bir duyuruyu herkese iletebilmek için uygulanan; resimli ya da resimsiz bir metin içeren, basılı veya el yazması olarak kullanılan kitle iletişim araçlarından biridir.Afişin amacı bir anlam iletmek olduğu için, afiş bir sanat ürünü olarak ve aynı zamanda anlam bütünü olarak algılanmaktadır. Afiş kodlanmış biçim ve söz parçacıkları ile görüntü öğelerini kullanarak hedef kitlesine ulaşmaktadır. Afişin tasarım süreci söz konusu öğeleri kullanarak en etkili biçimde anlama ulaşma sürecidir. Bu sürecin etkili, kalıcı estetik ve ikna edici olabilmesinin yöntemlerini tartışan kuramlar olduğu gibi tasarlanmış bir afişin anlam bütününü çözümlemesine ilişkin de çeşitli anlamlandırma kuramları vardır.Bu çalışmamda Türkiye' deki ve Dünya'daki afiş tasarımlarını görsel ve işlevsel olarak incelenmesini ele aldım. İlk olarak afişin tanımı, afişin amacı, afişin işlevleri ve gerekliliği üzerinde durdum. Daha sonra afiş çeşitleri, afişin tarihi, afiş tasarımında uygulanan teknikler, afiş tasarımında dikkat edilmesi gereken ilkeler, afişte değerlendirme kriterleri başlıkları ile incelememi sürdürdüm. Ayrıca Türkiye'deki ve Dünya'daki başarılı afiş sanatçılarının çalışmalarını inceledim.Anahtar Kelimeler: Afiş, işlev, algı, tasarım, iletişim Poster is one of the mass media tools which is being used in printed and manuscript forms. Poster, includes a text with or without a Picture and is applied to deliver any information, any news or any announcements to anybody.As the aim of the poster is to convey a meaning, it is perceived as a product of art and also as an integrity of the meaning. The poster aims to reach the audience by using a code-designated style, word particles and image elements. Desing process of a poster is a period to reach the meaning in an effective way by using the aforesaid items. There are theories which argue the methods of making this process effective, persistent aesthetic and persuasive, as well as the explanatory theories which are related to the analysis of the meaning integrity of a designed poster.In this study, I have discussed the visual and functional examination of poster desings in Turkey and around the word. Firstly, I have focused on the description of the poster, its aims and functions. Afterwards I have continued to analyz the types of posters, history of posters, techniques used in poster desing, essential principles that have to be taken in to consideration during the poster desing process and criteria of the poster evaluation. Moreover, I have analyzed the works of successful poster artists in Turkey and around the word.Key Words: Poster, Function, Perception, Desing, Media
Collections