Ortaokul öğrencilerinin sanat gelişiminde müzelerin etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Başlangıcından bu yana `Sanat`ın gelişim evrelerinin tarihsel süreçte toplumların, sosyal, coğrafi ve kültürel yapılarına göre değiştiği bilinmektedir. Sanat, hayatı anlayan insan zekasının tabiatı işleyerek, ilgi çekici, en güzel biçimlere ve tasarımlara dönüştürerek görsel olarak ifade etmesidir. Sanatın değişmeyen değerlerinden estetik, özgünlük ve yaratıcı düşüncenin hep var olduğunu görmekteyiz. Sanat eğitimi çocukların, insanların ve toplumların kültürel gelişmesinde önemli bir yere sahip, eğitimin oldukça önemli bir parçasıdır. Her çocuğun gelişim düzeyi ve hızı yaş dönemlerine göre farklılık göstermektedir. Çocuklar kendine özgü bir bireydir. Çocukların eğitim-öğretim dönemi olan okul hayatlarında aynı yaş gruplarında benzer gelişim evreleri gözlenmesine rağmen aile ve bulunduğu toplumdaki kültürel çevrenin özelliğiyle de eğitiminde bazı farklılıkların oluştuğunu bilmekteyiz. Geçmişten geleceğe uzanan kültürel izleri taşıyan müzeler, gerek çocuklar gerekse yetişkinler için içinde yaşadığımız dünyayı deneyimleyerek öğrenmeleri adına önemli kurumlardır. Özellikle yetişme ve öğrenme çağındaki çocukların, olayları ve çeşitli olguları ortamında gözlemleyerek ve birebir yaşayarak, duygu ve düşüncelerini daha iyi ifade ettikleri, yaratıcı düşüncelerini geliştirme ve yorumlama güçlerini artırmada daha başarılı olabilecekleri bilinmektedir. Yaşayan tarih, bilim, kültür yuvası olan müzeler de çocukların bu temel sosyal ihtiyaçlarını giderme anlamında önemli yapılardır. Bu gerçeklikten yola çıkarak, teorik ve uygulamalı sanat eğitiminin birlikte yürütülmesi, eş zamanlı götürülmesinin çocukların düşüncelerinde, doğalarında varolan yaratıcılıklarında ve algısal zenginliklerine katkısında nasıl ve hangi düzeyde bir etki yarattığını gözlemleyebilmek amacıyla 6. sınıf öğrencilerinin katılımıyla bir çalışma gerçekleştirilmiştir. `Ortaokul Öğrencilerinin Sanat Gelişiminde Müzelerin Etkisi` konulu hazırlanan bu tez çalışması, literatür taraması ve uygulamalı çalışmaların incelendiği altı bölümden oluşmaktadır. Birinci Bölümde: Problemin tespiti, amacı, araştırma metodolojisi hakkında girişten oluşmaktadır. İkinci Bölümde: Müze Kültürü ile ilgili genel bilgileri; müze tanımı amaç ve işlevleri-Avrupa ve Dünya kültüründe müzecilik ile Türkiye'de müzeciliğin tarihi gelişimine yönelik bilinen sanat müzelerinden incelemeler ve gidilecek müzelerden bahsedilmiştir. Üçüncü Bölümde: Çocuk ve çocuk gelişim aşamaları ve öğrenme yöntemleri ele alınmıştır. Dördüncü Bölümde: Ortaokulda sanat eğitimi ve sanatsal yaratma yönelimleri incelenmiştir. Beşinci Bölümde: Müze ziyaretlerine yönelik yapılan uygulamalar, çalışma grubu, önce ve sonrasında yapılan eğitim çalışmaları yorumlanmıştır. Altıncı Bölümde: Sonuç kısmında çocukların sanatsal algı, tutum ve davranışlarının gelişimine yönelik eğitim-öğretimde neler yapılabileceğine dair öneriler sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Sanat, Müze, Sanat Eğitimi, Çocuk Gelişimi, Yaratıcılık, Müze Bilinci. It is known that the development of the `art` has changed depend on society social, geographical and cultural structure in the historical period. Art is expressed as the nature of human intelligence that understands life, visually expressing transforming the most beautiful forms and design. We mostly see creative thinking, originality. The art of education is quite an important part of cultural development of people, society and children. Each child's development level and their rate vary according to their age's period. We assume children as unique individuals. We know that it is observed children has same development levels of same age period in their school educational life even though there can be some differences where their family cultural environment.Museums, cultural manifestations of extending the past to the future, both on behalf of children learn by experiencing the world, we live in for both children and adults are important institutions. Particularly the children of growing andlearning era, observing events and in several cases of environment and living verbatim, feelings and thoughts of a better phrase they are known to be more successful in increasing creative thinking to develop and interpret power. Living history, science, culture, housing the museum is also important in terms of correcting these structures children basic social needs. Starting from this reality, the execution with the theoretical and practical arts education, simultaneously the idea of children being taken, a study with the participation of 6th grade students how their existing creativity in nature and contribute to the perceptual richness and to observe the level at which an effect was realized. `Impact of the Museumof the Arts Secondary School Students Development` prepared on this thesis, the study literature consists of six chapters and practical work. In the first chapter: the detection of the problem, objectives, methodology consists of introduction about the research. In the second chapter: general information about the Museum of Culture; museum definition of objectives and functions-European and world culture in Turkey in the museum known for the museums of the historical development of art museums of the investigations and the Department of museums to visit: Children and child development stages and learning methods discussed in fourth Section: Secondary School in art education and art creating orientations are investigated. In the fifth chapter: the practices for museums, working group, made before and after the training has been interpreted. In the sixth chapter: the result of artistic perception of children in education for the development of attitudes and behavior were presented recommendations on what can be done.Key words: Art, Museums, Art Education, Child Development, Creativity, Museum Consciousness,
Collections