Show simple item record

dc.contributor.advisorErtan, Güler
dc.contributor.authorSakiz, Esin
dc.date.accessioned2021-05-08T06:45:51Z
dc.date.available2021-05-08T06:45:51Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/626235
dc.description.abstractTasarım, günümüzde hemen her alanda yer edinmiş önemli bir olgudur ve bir çok dalda ele alınmıştır. Grafik tasarım da, bunun bir boyutudur. Grafik tasarım, bir çok alanda etkili olmuş ve disiplinlerarası bir unsur haline gelmiştir. Özellikle günümüzde artmış olan rekabet ortamında önemli bir yere sahip olan grafik tasarım, bir firma veya markanın tanınırlığı ve algılanması konusunda da oldukça önemlidir. Bu çalışmada, oldukça kapsamlı bir konu olan marka ve markayla ilişkili kavramlar araştırılarak, son bölümde derinlemesine görüşme yöntemi ile farklı mecralarda bir markanın algılanmasında, tasarım unsurlarının ve grafik tasarımın rolü incelenmiştir. Çalışmanın araştırma kısmında, soru cevap uygulamasına yer verilerek derinlemesine görüşme ile şirketlerin ve farklı mecraların uygulamada neleri neden yaptığı irdelenecektir.
dc.description.abstractDesign is an important phenomenon which nowadays takes place in almost all areas and is dealt with in many fields. Graphic design is its dimension.Graphic design has had an influence on many areas and has become an interdisciplinary element.Graphic design, which has an important place in a competitive World which has increased especially nowadays is quite important fort he recognition and perception of a firm or a brand.In this thesis, the role of graphic elements and graphic design in the perception of a brand has been studied searching brand, in-depth interviews with the final chapter which is rather a comprehensive issue, and concepts regarding it. In the study the research part of the company employing the in-depth interviews with different media application and answer the question why he did what in practice will be discussed .en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleBir markanın algılanmasında grafik tasarımın rolü
dc.title.alternativeThe role of the graphic design in the percepti̇on of a brand
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Tasarımı Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmBrand awareness
dc.subject.ytmPerception
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmGraphic design
dc.subject.ytmBrand recall
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand association
dc.identifier.yokid10083325
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid424997
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess