Dini radyo yayınlarının alımlanması: Akra FM örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ortaya çıktığı günden beri dünyada ve Türkiye'de önemli toplumsalgörevler icra eden radyo, günümüzde de önemini koruyan bir kitle iletişimaracıdır. Dünyada radyonun ortaya çıkmasıyla hemen hemen eşzamanlı olan diniradyo geleneği ülkemiz açısından ele alındığında 1993 yılına tekabül eden birolgudur. O döneme kadar dini yayınların radyodaki serüveni devlet tekelindeolagelmiştir. Özel radyo ve televizyon yayıncılığına geçişle birlikte kendisineelektronik yayıncılıkta özgür bir varlık alanı bulan dini yayınlar, dinleyicilerin dinidüşüncelerinde ve dini yaşantılarında değişikliğe yol açmaktadır. Ayrıca belli birdini cemaatin yayın kuruluşu olmalarına rağmen hedef kitlelerini sadececemaatleri ile sınırlı tutmayan bu radyoların yayınları sayesinde kapalı cemaatanlayışı değişmiş, dışarıdan insanları da içine alan bir yayıncılık anlayışı ilecemaate katılımlar artmıştır. Medya ve din ilişkisini ulusal bir radyo istasyonu olanAkra Fm örneğinden yola çıkarak ele alan bu çalışma, dini yayınların dinleyicitarafından nasıl alımlandığını ve radyonun, dinleyicilerin hangi ihtiyaçlarınıdoyuma ulaştırdığını ortaya koyabilmek amacıyla yapılmıştır. Since it is invented, the radio had important social functions in the world aswell as in Turkey and it is still an important mass medium. Even though the adventof religious radio broadcasting in the world is in parallel with the evolution of thismedium, the appearance of religious radio stations in Turkey dates 1993. Until thisyear, the adventure of religious programs was determined and controlled by theState. With the privatization of radio-TV broadcasting in Turkey, religiousprograms found a free space and have still had impacts on listeners' religiousbeliefs and lives. Furthermore, although these radio stations belong to particularreligious communities, they didn't limit their audience with the communitymembers. Thus, closed communities became more open and gained new membersthank to these radio programs. This thesis, based on a case study on Akra Fm,illustrates media and religion relationship and explores how religious programs aredecoded by their listeners and what kind of needs are satisfied through them.
Collections