Bu Gurur Hepimizin`, Kobe vs. Messi the Selfie Shootout reklam filmlerinin göstergebilimsel çözümlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Türk Hava Yolları: `Bu gurur hepimizin`, `Kobe vs. Messi: The selfie shootout` reklam filmlerinin göstergebilimsel çözümlenmesi` isimli tezimizde son yıllarda kurumsal kimlik oluşturma ve evrenselleşme noktasında yaptığı reklamlar, sponsor olduğu kurum ve organizasyonlarla adını dünya çapında duyurup, küresel bir şirket olma yolunda emin adımlarla ilerlemekte olan Türk Hava Yolları'nın Ekim 2012 tarihinde yayınlanan, `Bu gurur hepimizin` isimli reklam filmi ile Aralık 2013 tarihinde yayınlanan ve `Kobe vs. Messi: The selfie shootout` isimli reklam filmleri `yerellik ve ulusallıktan` `evrenselliğe` `evrensellikten yerelliğe` açılma yolunda Türk Hava Yolları'nın üstlendiği misyonların anlaşılması bağlamında, Göstergebilimsel olarak çözümlenmiştir. Çözümlemek üzere seçilen reklam filmlerinde, Paris Göstergebilim Okulu'ndan Litvanya kökenli Fransız Dilbilimci ve Göstergebilimci Algirdas Julien Greimas'ın Göstergebilimsel yaklaşımı ele alınmıştır. Düzeyler doğrultusunda, yüzeyden derine doğru karelerle ayrıştırılarak her bir karede söylemsel, anlatısal ve mantıksal anlamsal düzeyler birleştirilerek, yüzeyden derine doğru bağlantılar kurularak, Göstergebilimsel çözümlemeye gidilmiştir `Turkish Airlines:` it's a matter of pride to all of us, `` Kobe vs. Messi: The selfie shootout `will be resolved`, Semiotics ( the indicators scientific analysis) name in recent years, corporate identity creation and universalization of the point, in his ads, sponsored by institutions and organizations in the name of the introduction and throughout the world, on its way to becoming a global company is progressing with Turkish Airlines posted October 2012, `it's a matter of pride to all of us` was published on December 2013 with commercials and `Kobe vs. Messi : The selfie shootout `local and nationality ` advertising films and named ` the universality of the `local` universal `opened to on the way to the Turkish Airlines has under taken in the context of the understanding of the mission, as Semiotics ( the indicators scientific analysis) have been resolved. To analyze the selected ad films, Paris School of Semiotics, Algirdas Julien Greimas French linguist and literary theorist originated from Lithuania's Semiotics ( the indicators scientific analysis) approach is discussed. In line with the levels, from the surface to the deep square area, with each square in the discursive, narrative and logical semantic levels are combined, from the surface to deep links are established, travelled to resolve Semiotics ( the indicators scientific analysis).Keywords: Turkish Airlines, Semiotics ( the indicators scientific analysis) , Gremias, Advertising Films,
Collections