13 - 18 yaş aralığındaki ergenlerde, problemli internet kullanımı, öz anlayış ve iletişim becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Problemli ve patolojik internet kullanımının yetişkinlerin işlevselliğini engellediğine, ergen ve çocukların ise psiko-sosyal gelişiminde, akademik başarılarında ve ilişkilerinde sıkıntılar oluşturabileceğine işaret eden araştırmalar artmaktadır. Problemli internet kullanımının sebeplerinden biri, iletişimdeki verimsizliğin, ilişki kurma ve şekillendirme ihtiyacındaki gençleri, internet gibi kolay ulaşılabilir alternatif araçlara fazla yönlendirmesi olabilir. Bu ihtimalin boyutlarını işaret etmek için, problemli internet kullanımıyla öz anlayış ve iletişim becerileri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma, 62 (% 38.8) kız ve 98 (%61.2) erkek, 160 kişilik bir örneklem grubunda gerçekleştirilmiştir. Problemli internet kullanımı ve iletişim becerileri değeri arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır (t158=-1,305; p>,05). Öz anlayış ve problemli bilgisayar kullanımı arasındaki ilişki ise anlamlı bulunmuştur (t158=3,205; p<,01). Öz anlayış ile normal bilgisayar kullanımı pozitif ve problemli bilgisayar kullanımı negatif korelasyondadır. The researches which indicate how the problematic or pathological internet use effects the functional states of adults and prevents the psycho-social development, the academic achievement and the social skills of adolescents are uprising. One of the main reasons of problematic internet use in adolescence may be the insufficent communication skills leading them into this alternative environment which finally offers the social environment they need to construct. In this study, it is aimed to indicate the extension of the problem by examining the correlation between the internet use, self compassion and the communication skills. There are 62 (% 38.8) female ve 98 (%61.2) male, 160 participants, between the ages of 13-18 in the research conducted. The results which are obtained shows no significant relation between the problematic internet use and communication skill scores (t158= -1,305; p>,05). On the other hand, Self Compassion Scale as an indicator of the healthy personal attitude towards self which also affects the communication with others is found negatively correlated with the problematic internet use (t158=3,205; p<,01).
Collections