Kadın görsellerinin kullanıldığı afişlerin hedef kitle üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmada, Türkiye de 1980 dönemi sonrası kadın afişlerinin hedef kitle üzerindeki etkisinin analizine ilişkin görüşleri tespit edilmiş ve bu görüşlerin yaş, cinsiyet, medeni durum ve eğitim düzeyi gibi faktörlerle farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Çalışmadaki amaç, kadın afişlerinin toplum üzerindeki etkinsini araştırmaktır.Araştırmada anket çalışmasına başlamadan önce iletişim tanımı, tasarımın tanımı, iletişimin bileşenleri, afişin tanımı, afişin tarihçesi ve ülkemizde afişin gelişimi ele alınmış olup bu tanımlar araştırmanın temelini oluşturmuştur. Bu araştırma, ülkemizde 1980' den günümüze görsel iletişim tasarımı açısından `kadın` konulu afişin tasarım açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Görsel iletişimde tasarımının vazgeçilmezi olarak kabul edilen `afiş` görsel iletişim tasarımı açısından incelenmiştir. Hedef kitlesine örnek kadın afişleri gösteril dekten sonra Türkiye deki benzer kadın afişleri hakkında 14 maddelik bir görüş anketi uygulandı. Hedef kitlesinin kadın afişlerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesine yönelik tutum ölçeği geliştirilmiştir. Uygulamada kullanılan ölçme aracında iki bölüme yer verilmiştir. Birinci bölümde hedef kitlesinin kişisel özellikleri, ikinci bölümde ise kadın afişleri ile ilgili görüşlerden oluşmaktadır. Araştırmada kullanılan görüş ölçeği iki boyutta oluşmaktadır.Araştırmanın evreni Türkiye'deki farklı illerinden oluşmaktadır. Araştırmanın yapıldığı sırada toplam kişi sayısı 100'dür. Ölçme aracı bu insanların tamamına uygulanmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde, SPSS tekniği ile varyans analizi, t testi, anavo testi, LSD çoklu karşılaştırma testi ve Pearson Correlation (İlişki) testi kullanılmıştır.Anahtar kelimeler: Tasarım, Görsel iletişim, Afiş Tasarım, Kadın Afişleri In the study, the participants' opinions regarding analysis on the impact of female posters after 1980 period on the the target audience have been identified. And the participants' opinions were investigated to see whether they varies according to factors such as age , gender, marital status and education level or not. The aim of the study is to investigate the the impact of woman posters after 1980 period on the the target audience. Before starting the research surveys definition of communication , definition of the design , the components of the communication , the definition of posters , the history of posters and development of the posters in our country has been dealt with and these terms form the basis of the research.In this study, the posters themed 'woman' in our country from 1980 to today is aimed to be investigated in terms of visual communication. Which is considered a mainstay of visual communication design ` bills ` were examined in terms of visual communication design .After showing exemplary woman banners to the target audience , a 14-point opinion poll similar female posters from Turkey was performed on target audience. Attitude scale for determining the target audience's views on women's poster were developed. Two parts have been used in measuring tool in given practice. In the first part, the personal characteristics of the target audience are given and the second section consists of opinion about the female posters. Opinion scale used in this study consists of two dimensions.Population of the study consists of different cities in Turkey. The total number of people in the survey is 100. Measuring tool has been applied to all of these people. Analysis of variance with SPSS technology , t test, LSD multiple comparison test and Pearson Correlation ( Relationship ) test are used in the analysis data of the study. Keywords: Design, Visual Communication, Poster Design, Female Posters
Collections