Süleymaniye Camii`nin gösterge bilimi açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Fotoğraf sanatı ortaya çıktığından beri,fotoğraf ve fotoğrafçılık, birçok tarihsel, toplumsal ve siyasal gerçekliğe; sanatın gelişim ve yansımasına hizmet etmiştir. Fotoğraf sanatı alanındaki gelişmeler, beraberinde değişik görmebiçimleri yaratmış ve yeni zenginlikler oluşturmuştur. Bu noktandan hareketle,`Süleymaniye Camii'nin Gösterge Bilimleri Açısından İncelenmesi` başlıklı çalışmamız ile, tarihe damga vurmuş bir büyük mimari eserin tarihsel ve mimari bilgiler yanında görsel öğelerle zenginleştirilmiş bir varyasyonu; ve değişik bir çalışma örneği ortaya konulması hedeflemiştir. Çalışmada, tarihsel süreçten yola çıkarak,bir yandan eserin farklı açılar ve kompozisyonlar ile fotoğrafik zenginliği ortaya çıkarılırken, diğer yandan da mimari fotoğrafın zenginliğinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Yine çalışmamızda, sanatsal yönelimler, ilahi betimlemelerle ile zenginleştirilip göstergebiliminin eşsiz zenginliğine sunulmuştur. Çalışmada, Süleymaniye Camii'nin gösterge bilimleri açısından incelenmesinden yola çıkılarak, eseregörsel öğelerle destekli farklı bir bakış açısından kazandırılması hedeflenmektedir. Bu hedef ve temelden hareketle, birincibölümde çalışmanın amaç ve metodolojisi ve caminin mimari açıdan özelliklerine;ikinci bölümde Süleymaniye'nin tarihçesine ve genel bilgilere; üçüncü bölümde mimari fotoğrafçılıkta ilgili tarihsel gelişim ve teknik bilgi ve değerlendirmelere yer verilmiş;Dördüncü bölümde ise Süleymaniye'ye gösterge bilimlerinden yola çıkarak çeşitli açılardan farklı fotoğraf kareleri eklenmiş ve Mimar Sinan'ın İstanbul'un siluetine kazandırdığı güzellik sergilenmeye çalışılarak fotoğraflar üzerinden değerlendirmeler yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Gösterge Bilimi, Süleymaniye Camii, Fotoğraf, Grafik ve Fotoğraf Since emerged photo art, many historical, social and political reality, has served the development of the arts and diversification. The development of photography, has created various visual formats along and create new wealth. Departing from this point, with our work titled `Investigation of the Suleymaniye Mosque in terms of Indicator Sciences`, aimed at showing rich and varied examples for how to revial a reationship between great historic emotions, artistic literature and photo art. As a general orientation in the study, starting from the historical process, on one hand the richness of photographic compositions and on the other hand, the wealth of architectural photography from different perspectives are intended to be revealed. Yet our work, artistic trends, enriched with hymns description of semiotics has been submitted to the unique richness. In this study, firstly the basis of the examination of the Suleymaniye Mosque in terms of indicator sciences is targeted from a different perspective. With these objectives in 1st section, is about our study's purpose and methodology; In 2nd section, The Suleymaniye Mosque has been studied in terms of its historical development and architectural characteristics. In 3rd section. assessment of science in technical requirements in architectural photography is studied. In 4th sectionSuleymaniye Mosque has been studied in terms of indicators science and the evaluation and assessment has been done on photographs through starting from the indicators of science, rational thought, the rich visual culture. And, The results and the summery of our study in the 5th section.KeyWords: Semiotics, SuleymaniyeMosque, Photography, Graphics and Photography
Collections