Türkiye`de kamuoyu araştırmaları yapan şirketlerin anket tasarımında yaptıkları hatalar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de 1960'lı yılların ortalarından itibaren ortaya çıkmaya başlayan ankete dayalı araştırmalar yapan kamuoyu araştırma şirketleri günümüze kadar çalışmalarına devam ederek Türkiye kamuoyunun önemli unsurlarını haline gelmişlerdir. Bu çalışmamızın amacı kamuoyu araştırma şirketlerinin anket tasarımında yaptıkları hataların tespiti ve nedenlerinin ortaya konmasıdır. Bu çalışmada ayrıca araştırma yöntemleri içinde anketi ve Türkiye'de araştırma şirketlerinin yapısını belirleyerek şirketlerin tarihsel gelişimi açıklanmaya çalışılmıştır. Anket tasarımında karşılaşılan hataları ortaya çıkarmak amacıyla öncelikle araştırma şirketlerinin soru formları incelerek soru ve ölçeklerde görülen hatalar sınıflandırılmıştır. Bu hataların olası nedenlerini ortaya koymak için anketlerin tasarımını yapan kamuoyu araştırma şirketleri çalışanları ve kamuoyu araştırma şirketleri için anketleri uygulayarak veri toplama hizmeti sunan saha araştırma şirketlerinin çalışanlarına ayrı ayrı anketler uygulanmıştır. Anket sonuçları ile ortaya çıkan bulgular değerlendirilerek hatalar için çözüm önerileri sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Anket Tasarımı, Kamuoyu Araştırma Şirketleri. Hatalı Sorular ve Hatalı Ölçekler. The public opinion research companies carrying out researches by conducting surveys, have continued their work until now and have become an important element of Turkey's public opinion. The aim of this paper is to detect the inaccuracies and show the reasons behind these inaccuracies by analyzing them. It is also tried to explain the survey as a research method and the development of public opinion research companies by identifying the research structure in Turkey. By aiming to identify the inaccuracies faced during the design of a survey, the question forms of public opinion research companies were examined firstly. By this way, questions, choices and detected inaccuracies were classified. The people working for public opinion research companies designing the surveys and people working for the field study companies conducting the surveys and providing data were invited separately to answer the survey questions. The findings obtained from the results of survey were evaluated and the solutions for inaccuracies were suggested.Key Words: Survey Design, Public Opinion Research Companies, Inaccurate Questions and Inaccurate Scales.
Collections