Almanya`da yaşayan Türkler`in Türkiye`ye yönelik tatil tercihlerini etkileyen faktörler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda tatillerini geçirmek için Türkiye'ye gelen, yurtdışında yaşayan Türkiye vatandaşlarının sayısında sürekli bir artış gözlenmektedir. Özellikle Türkiye'ye yönelik yabancı turist talebinin düştüğü kriz dönemlerinde yurt dışında yaşayan gurbetçi vatandaşlar Türkiye'deki tatil planlarında, tatillerinin iptalleri yönünde bir değişiklik yapmamaktadırlar. Ayrıca yurtdışından gelen Türkiye vatandaşları diğer yabancı turistlere göre kişi başına iki kat daha fazla harcama yapmaktadırlar.Avrupa'da yaşayan Türkiye kökenli gurbetçi vatandaşların birinci, ikinci ve üçüncü kuşak kesimleri birbirinden farklı tatil tercihlerinde bulunmaktadırlar. Özellikle birinci kuşak özel araçlarıyla Türkiye'ye tatile gelmekteydiler ve tatil argümanları genellikle eş dost ve akraba ziyaretiydi. Oysa ikinci ve üçüncü kuşak günümüz kitle turizmine özgü tatil tercihlerinde bulunmakta ve turist davranışlarını benimsemektedirler.Bu tez çalışmasında Almanya'da yaşayan Türkler'in Türkiye'ye yönelik tatil tercihlerini etkileyen faktörler incelenmeye çalışılacaktır. Araştırmada kullanılan birincil veriler, Almanya'nın başkenti Berlin'de yaşayan Türkiye kökenli 15-24 genç yaş grubu, 25-64 orta yaş grubu ve 65 ve üzeri üçüncü yaş gruplarına anket uygulanarak elde edilmiştir.Araştırmanın yazın kısmı beş ana konu başlığında incelenmiştir. Bunlar sırayla; turizm kavramı ve kapsamı, turistin tanımı ve özellikleri, turistik ürün ve turizm talebi, turistik tüketici tercihlerini etkileyen talep yönlü faktörler ve turistik tüketici tercihlerini etkileyen arz yönlü faktörlerden oluşmaktadır.Uygulama kısmında tekil tarama modelleri (anlık, zamansal (izleme, kesit alma)) ve ilişkisel tarama modelleri (korelasyon, karşılaştırma) kullanılmıştır. Araştırmada yarı yapılandırılmış, beş bölümden ve toplam 92 soru/maddeden oluşan anket formundan yararlanılırken, çok değişkenli ölçeklerin güvenilirliği, Croncbach's Alpha katsayısı kullanılarak test edilmiştir. Daha sonra örnekleme yeterliliği ölçüsü, KMO and Bartlett's testleri yapılıp, faktör analizi yapılarak araştırma sorularında anlamlı her faktörün faktör yükleri, güvenilirlik analizi, açıklanan toplam varyansı belirlenmiştir. Oluşan faktörler doğrultusunda, araştırma hipotezleri uygun analizlerle (t-testi, varyans analizi, korelasyon vb.) test edilmiştir. Araştırmaya özgü sonuçlardan birine göre, yaş gruplarına göre Almanya'da yaşayan Türkler'in Türkiye'yi ziyaret etmesinde etkili olan unsurlar farklılık göstermektedir. Örneğin, tatil tercihinde Türkiye'nin doğal ve kültürel değerleri; 25-64 yaş aralığındaki Türkiye kökenlileri, 15-24 yaş aralığındakilerden daha fazla etkilemektedir. In recent years, there is an increase in numbers of citizens of Turkey, who is living abroad and visiting Turkey for holiday. Especially in crises periods, when foreign tourist demands towards Turkey decrease, citizens living abroad do not cancel their holiday plans in Turkey. In addition, citizens of Turkey coming from abroad spend money per person twice as much of other foreign tourists.First, second and third generations of citizens of Turkey living in Europe have different holiday preferences. Especially the first generation was visiting Turkey by their private vehicles and their holiday arguments were generally visits to friends and relatives. However, the second and third generations prefer holidays specific to today's mass tourism and adopt tourist behaviours.In this thesis, it is tried to examine factors affecting holiday preferences of Turks living in Germany towards Turkey. Primary data used in the research are obtained by conducting a poll to Turkey-origin 15-24 years old young age group, 25-64 years old middle age group and 65 and over third age groups living in Berlin, the capital of Germany. The literature part of the research is examined in five main titles. These are; concept and scope of tourism, definition and characteristics of tourist, touristic product and tourism demand, demand-side factors affecting preferences of touristic consumers and supply-side factors affecting preferences of touristic consumers, respectively.In application, single screening models (instant, timewise (monitoring, sectioning)) and relational screening model (correlation, comparison) are used. In the research, a questionnaire form which is semi-structured, comprising of five sections and a total of 92 questions/articles has been used and the reliability of multivariate scales has been tested by using Alpha coefficient of Croncbach. Then, KMO and Bartlett tests, scale of sampling adequacy, have been performed and the factor analysis has been performed and factor loads of each significant factor in the research questions, the analysis of reliability and the explained total variance have been determined. In the direction of emerging factors, research hypotheses have been tested with suitable analyses (t-test, variance analysis, correlation, etc.). According to one of results of the research, the factors affecting visits of Turks living in Germany to Turkey differ according to age groups. For example, in holiday preferences, natural and cultural values of Turkey affect people with Turkey-origin between at 25-64 age range more than ones at 15-24 age range.
Collections