Açık inovasyonun müşteri entegrasyonu ve yeni ürün tasarım sürecinde ürün farklılaşma stratejisine olan etkisi ile sürdürülebilir stratejik rekabet üstünlüğü üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin amacı globalleşen pazar ile değişen iş dünyasındaki işletmelerin pazardaki varlıklarını devam ettirebilmeleri için bulundukları pazarda ürün farklılaşma tabanlı bir strateji ile rakiplerine karşı sürdürülebilir bir rekabet üstünlüğünü incelemektir. Ürün farklılaşma stratejisi üzerindeki müşteri entegrasyonu ve yeni ürün tasarımının başarasından doğan yeni bir paradigma olan açık inovasyonun etkileri farklı boyutları ile analiz edilmiştir. İnceleme sırasında, pazar ve müşteri yapısındaki dinamizm doğrultusunda işletmenin yeni ürün tasarımı ve müşterinin işletmedeki süreçlere daha fazla entegre edilmesinin önemli olduğu görülmüştür. İşletmelerin, inovatif ürünler için ihtiyaç duyduğu bilgi ve çözümlere klasik inovasyona göre açık inovasyon yaklaşımı ile daha etkin bir şekilde ve daha az bir kaynak ihtiyacı ile ulaştığı görülmüştür. İşletmelerin ürün farklılaşma stratejilerinin başarılı olabilmesi için müşterinin yeni ürün tasarım sürecine dahil edilip beklenti ve taleplerinin daha net karşılandığı ve bu sürecin daha verimli sonuçlandığı görülmüştür. İşletmelerin rekabet stratejileri üzerinde etkin olan müşteri, tedarikçi işletme, ikame ürün, pazara girecek yeni işletme tehditleri, pazardaki rekabetin şiddeti gibi faktörler ile ürün farklılaşma stratejisi arasındaki ilişki açıklanmıştır. Yapılan anket çalışmalarının değerlendirilmesiyle işletmelerin ürün tasarımı, müşteri entegrasyonu ve ürün farklılaştırma stratejilerinin ortaya çıkması hedeflenmiştir. İşletmelerin rekabet üstünlükleri sürdürülebilir bir boyut kazandığı zaman anlamlı olmaktadır. Bu durum işletmenin özgün niteliklerinin diğer rakipleri tarafından kolay taklit edilemeyen üstünlüklerinin ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda devamlı kendilerini geliştirmek için açık inovasyon ile dış kaynak bazlı bilgilerin süreçlerine entegre edilmesinin önemini ortaya çıkarmıştır. İşletmelerin hem rakiplerinden üstün ve farklı ürünlere sahip olmaları hem de pazardaki genel rekabet risklerinden korunmaları yönünde önemli bir rekabet üstünlüğü sağlayacaktır. The purpose of this thesis is examining sustainable strategic competition superiority –that is necessary for companies to sustain their existence on the market in a business world changes fast- that is depending on a strategy of customization of products.. Implementation of customer integration on product customization strategy and, effects of a new paradigm of 'open innovation' that is created by success of new product design have been analyzed. As a result of examination, it is seen that it is important to design new products by integrating customers to the process of design in order to deal with the change on the market and customer profile. With open innovation, it is easier and economic to achieve to information and solutions that is needed by companies compared to classical innovation. Moreover, it is seen that the process eventuated more effectively when the companies include customers to their new product process in order to make product customization strategy successful and meet the expectations more properly. The relations has been explained between product customization strategy and the factors which are efficacious on companies' competition strategies such as customers, supplier firms, substitute products, potential company threat, the intensity of the competition. With the examination of survey results, it is aimed at to discover companies' strategies of the product design, customer integration and product customization. Companies' competition superiority makes sense when it achieves sustainability. This situation proves the importance of distinctive qualities - which cannot easily be copied by other firms - of the company and the integration of outsource information with open innovation in order to improve themselves in relation to technological developments. These factors provide companies more supreme and unique products than competitors and competition superiority which protects them from the competition risks in the market.
Collections