Şiddet içerikli bilgisayar oyunu oynayan ikinci kademe öğrencilerinin saldırganlık eğilimlerinin ve benlik saygı düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma şiddet içerikli bilgisayar oyunu oynayan çocukların saldırganlık eğilimleri ve benlik saygı düzeylerinin incelenmesi amacıyla yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini İstanbul'daki Özel Bahçelievler İhlas Koleji'ne 2013-2014 eğitim ve öğretim yılında devam etmekte olan 5., 6., 7. ve 8. sınıf öğrencisi 273 çocuk oluşturmaktadır. Geçersiz olan ölçeklerin elenmesiyle araştırma 265 kişi üzerinden yapılmıştır.Araştırmada veri toplamak amacıyla, katılımcıların bazı kişisel özelliklerini (kardeş sayısı, anne ve babanın beraber olup olmama durumu, aylık gelirleri, herhangi bir oyun konsoluna sahip olup olmadıkları) belirleyebilmek için araştırmacı tarafından hazırlanan ''Kişisel Bilgi Formu'', saldırganlık düzeyini belirlemek amacıyla ''Buss Perry Agresyon Ölçeği'' ve öz-kavramına ilişkin bilgilere ulaşmak için de'' Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği'' kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen veriler SPSS22 istatistik programında değerlendirilmiştir. İki gruplu değişkenlerde Bağımsız Örneklem T testi, Mann Whitney U testi ikiden fazla gruplu değişkenlerde Kruskal Wallis testi, Anova testi uygulanmıştır.Araştırma sonucunda şiddet içerikli bilgisayar oyunu oynayan çocukların diğer oyun türleriyle oynayan çocuklara göre saldırganlık eğilimlerinin fazla olduğu görülmüştür. Bunun yanında şiddet içerikli bilgisayar oyunu oynayan çocukların diğer çocuklara oranla benlik saygılarının daha düşük olduğu saptanmıştır. This study has been carried out to study the level of the self esteem and tendecy to agression of the children that play computer games containing violence.The population of this research involves 273 students in the 5th,6th,7th and 8th grades of Private Bahcelievler Ihlas College in 2013 and 2014.Due to the invalid scale factors,the research has been carried out with 265 students. In the research for getting information to determine some personal features of the participants (The number of their siblings,whether their parents are together(married)or not,their monthly income and if they have any game consoles or not) a form called `Personal Information Form` ,which was prepared by the researcher, has been used.Also to attain the level of agression `Buss Perry Agression Scale` and to attain the level of self esteem `Rosenberg Self Respect Scale` have been used.The results have been evaluated in the statistical programme SPSS22. For the bivariate analysis T- Test, Mann-Whitney U Test;in the groups with more than two variables Kruskal Wallis and Anova Tests have been used. As a result of the research it has been stated that the children who play computer games including violence are more inclined to be agressive than the ones who play different kinds of computer games.Besides it has been concluded that the children who play violent games have less self esteem than the other children.
Collections