Markaların mobil pazarlama uygulamaları ve online satın alma davranışları arasındaki ilişkiler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bir iletisim kanalı olarak internetin sürekli ve hızlı gelişimi, kullanıcılarının çığ gibi büyümesi, teknolojinin evrim geçirmesi, medyanın zenginleşmesi insanların birbirleri ile yakınlaşmalarına ve kitleler arasına konuşmacı olarak girmelerine olanak sağlamıştır. Pazarlama anlamında ise tüketiciler için olduğu kadar işletmeler için de bir dönüsüm gerçeklesmis, internet, işletme ile tüketici arasında iki yönlü bir iletişimin kurulmasını sağlamıştır.Bu çalışmada, internetteki pazarlama uygulamalarının tüketiciler üzerinde oluşturduğu algının ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu çerçevede araştırmada, işletmelerin sunduğu mobil pazarlama uygulamaları ve e-ticaret sitelerinin müşteri satın alma davranışı üzerindeki etkisi ele alınmıştır. Araştırma sonuçlarına göre;internette pazarlama uygulamalarının bilgi sağlama, eğlence algısı oluşturma, güven vericilik ve yarar algısı yaratma özelliklerini sağlamasının tüketicilerin online satın alma davranışı üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir. The fast and ongoing development of the web into a channel with increasing audiences, evolving technologies and media richness, has enabled people to communicate publicly and participate in a world wide conversation. An evolution has been completed for companies as much as consumers and internet enabled a two way communication platform between consumer and companies.In this study, the Internet marketing practices are intended to reveal the perception formed on consumers. In this context, the research business of mobile marketing applications and e-commerce site has to offer is considered its impact on the buying behavior of customers. According to the survey; providing information on the internet marketing practices, creating entertainment perception, confidence building bothersomeness and perceived benefits of the acquisition of the properties provide consumers online behavior has been found to be effective on.
Collections