Sosyal reklam kampanyalarında tohum otizm vakfı örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sosyal Reklam Kampanyaları, toplumsal değişim oluşturmada önemli bir yere sahiptir. Kitle iletişim araçları ile iletilir. Sosyal Reklam; bilinçlendirme, eğitim ve toplumsal bütünleşmeyi sağlama gibi konularda görev üstlenmektedir. Halkın toplumsal değişim amaçlanan bir konuda bilgilenmesi için, kurum, vakıf, sivil toplum, devlet tarafından iletişim araçları kullanılarak kampanyalar düzenlemektedir. Sosyal reklam kampanyaları, ticari amaç gütmez, tamamen toplumsal faydaya yönelik hazırlanmaktadır.Tohum Otizm Vakfı'nın sosyal içerikli reklam kampanyaları 2005-2015 yılları arasında 13 kampanya; otizmli çocuklara destek, yardım kampanyaları halkı eğitici faaliyet göstermesine göre, kampanyalar altı reklam iletişim aracı; afiş, billboard, internet reklamı, TV reklamı, davetiye, araç giydirme ortak olan kampanyalar arasında, sosyal içerikli reklamlar seçilmiştir. Seçilen kampanyalar, tez amacına uygun olarak, konu ve iletişim araçları ile kitleyi bilgilendiren, bilinçlendiren, eğitici içerikli faaliyetler gösteren kampanyalardan seçilerek sınırlandırılmıştır. Araştırma üç bölümden oluşmaktadır.Birinci bölümde, sosyal iletişim tanımlanmış, sosyal içerikli reklam kampanyalarının üzerinde durularak sosyal reklamların kapsamlarında, araştırma ve uygulama yöntemlerine değinilerek açıklanmıştır.İkinci bölümde, reklam ve sosyal sorumluluk kavramı açıklanarak Türkiye'de ve Dünya'da sosyal sorumluluk kapsamında yapılan kampanyalar örneklendirilmiştir. Kampanya oluştururken izlenen yöntemler anlatılmıştır. Üçüncü bölümde, sosyal içerikli reklam kampanyaları Tohum Otizm Vakfı ile sınırlandırılmış, Otizm Spektrum Bozukluğunun tanımı yapılmış, belirtileri ve nedenleri ele alınmıştır. Vakfın tarihçesi, amacı ve yapmış olduğu sosyal içerikli reklam kampanyalarından 13 kampanya örneği hedef kitleye ulaşımı ve kitleyi bilinçlendirme açısından incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal İçerikli Reklam, Sosyal İçerikli Reklam Kampanyası, Otizm Spektrum Bozukluğu, Tohum Otizm Vakfı. Social Advertising Campaigns which transfers via mass media has a substantial place in communal changes. Social Advertising has so many duties like awareness, education and raising communal consciousness. To get the focus on a subject about social change that needs to be used communication tools like institutions, civil society or any other tools that the government decides to use. The Social Media Advertising Campaings has non commercial purposes on the peak point they have communal benefits.Tohum Autism Foundation had 13 campaigns, which were on between 2005 and 2015, that these campaigns included support for autistic children, fund drive and public educational activities. The campaign also used six social communication tools like banners, billboards, internet ads., TV ads., invitations, vehicle wrapping. According the thesis purpose the campaigns limited because of raising the communal consciousness like subject, communication tools that educates society. Research has three phases.On the first phase that described the social communication, exemplified social ads. with emphasis on contents, researches and practice.On the second phase that described with exemplified in Turkish and the World's conception of advertising and social responsibilities. Describing the campaign set up.On the third phase that limited to social advertising campaigns Tohum Autism Foundation, made the definition of Autism Spectrum Disorder, symptoms and causes are discussed. The history of the foundation, purpose and 13 social content advertisement campaigns were analyzed in terms of the target audience and audience awareness.Key Words: Social content Advertisement, Social content Advertisement Campaign, Autism Spectrum Disorder, Tohum Autism Foundation.
Collections