Avustralya yerli halk sanatının modern dünya grafik tasarımına bilinmeyen etkisi; Aborjin kültürü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sanatın doğuşundan bu güne dek hem sanat hem de sanatın alt dalı olan grafik tasarımı sürekli bir değişim ve gelişim içerisindedir. Grafik tasarımın bir iş disiplini olarak kabul edilmesiyle birlikte Bu alan, iletişim kurmanın bir yolu olmuş, teknolojinin gelişmesiyle doğru orantılı bir şekilde gelişip günlük hayatımızın içine girmiş, tasarım dünyasında da yerini almıştır. Bu noktadan hareketle çalışmamız, sanat tarihi içinde Batı uygarlığı ve Batı sanatı dışında kalan uzak bir kıtanın kültürüne ait yerli halkın ürettiği tasarım ve ürünlerin modern dünyaya geçiş sürecini ve bilinmeyen etkisini grafik tasarımı açısından ele alınmıştır.Beş bölümden oluşan tez çalışmasının birinci, ikinci bölümlerinde konuyu daha kapsamlı aktarabilmek için tasarım, grafik kavramları ve temel tanımlarına yer verilmiştir. Tezin üçüncü bölümünde farklı kıtalarda mağara duvar resimlerinden örnekler verilerek grafik dilinin ilk örneklerine yer verilmiştir. Dördüncü bölümde Avusturalya kıtasının karakteristik özelliği, Aborjin kültürünün renk, çizgi ve grafik anlayışı, yapmış olduğum İngilizce çevirilerden incelenerek ortaya konulmuştur. Tez çalışmasının son bölümünde ise Avustralya kıtasının izole kalmasının aslında Aborjin kültürüne ait sanat eserlerinin dejenere olmadan günlük yaşantının içinde yer aldığının ve incelenmesi gereken bir konu olduğunun sonucuna varılmıştır Graphic design, which is both art and subdivisions of art from the birth of art to this day, has become constant change and development. By being accepted as a business discipline of graphic design, it has become a way of communication and has grown into a daily life by rapidly growing with technology, also taking its place in the design world. From this point of view, this thesis examines that transition period and the unknown influence of design and products; which have been produced by the indigenous Aborigines people and also belong to the culture of Australia, a distant continent away from the western civilization and western art from the perspective of graphic design.In the first and second part of this thesis composed of five parts, the terms and the basic definitions on design and graphics are included to convey the subject in detail. In the third part of the thesis, the first examples of the graphics language are taken from the cave wall paintings in the different continents. In the fourth part, the characteristic feature of the Australian continent and the intellection of color, drawing and graphics in the Aboriginal culture are revealed regarding the examination in which I made English to Turkish translation. In the last part of the thesis, it is concluded that the masterpieces belonging to Aboriginal culture which remain intact in the daily life thanks to the distance of Australian continent are a subject to be examined.
Collections