Yükseköğretim sisteminde küresel etkiler üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşme, her sektörde olduğu gibi eğitim-öğretim sektöründe de önemli değişime ve sonuçlara yol açmaktadır. Küresel faktörleri, küresel sistemleri ve değişimleri dikkate almadan eğitim öğretim sisteminde sürdürülebilirlik giderek zor bir hal almaya başlamaktadır. Tez çalışmasının birinci bölümünde, araştırmanın amacı ve önemi belirtilmiş, önerilen araştırma modeli sunulmuştur. İkinci bölümde, yükseköğretim sisteminin dünyada ve Türkiye'de tarihçesi kısaca ele alınmıştır. Tezin üçüncü bölümünde, üniversitelerin içinde yer aldığı küresel yapılar, bağlı olduğu veya benzer özellikler kazandığı Bologna ağı, yurtdışı üniversiteler ile işbirlikleri yer almaktadır. Dördüncü bölümde ise, üniversitelerin küreselleşmesine etki eden unsurların tespiti amacıyla, bir vakıf üniversitesi öğretim elemanlarının katılımı ile bir örnek araştırma yer almaktadır. Bu araştırma sonucunun analizi, kurgulanan hipotezlerin testleri ve yorumlanması yapılmıştır. Takip eden sonuç bölümünde, araştırma bulgularından yola çıkarak, üniversitelerin içinde yer aldığı bir takım uluslararası yapıların, üniversitenin küresel bir nitelik kazanmasına ne ölçüde katkılar yaptığı ortaya konulmuştur. Anahtar Kelimeler: Yükseköğretim Sistemleri, Küresel Etki, Erasmus Plus, Bologna Süreci, Öğrenme Kapasitesi, Gelişim Kültürü Globalization leads to significant changes and results in the education sector, as in all sectors. It is becoming more difficult to provide sustainability in the education system without considering global factors, global systems and changes. The first part of the thesis presents the purpose and significance of the research and the proposed research model. The second part briefly discusses the history of higher education system in the world and in Turkey. The third part of the thesis deals with the global structures universities are embedded in, the Bologna network which they are affiliated to or in which they acquire similarities, overseas university collaborations. The fourth part includes a sample survey conducted with the participation of the academic staff of a foundation university in order to determine the factors that affect the globalization of universities. The survey results were analyzed, the hypotheses were tested and interpreted. Drawing on the research findings, the conclusion part presents how the international structures in which universities are embedded contribute to the process of globalization of universities. Keywords: Higher Education Systems, Global Impact, Erasmus Plus, the Bologna Process, Learning Capacity and Development Culture
Collections