The effects of using mobile augmented reality integrated materials on students` motivation and attitude level in EFL academic writing classes
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın temel amacı Mobil Artırılmış Gerçeklik (MAG) ile zenginleştirilmiş materyallerin yabancı dil olarak İngilizce akademik yazma derslerinde öğrencilerin motivasyon, tutum ve düşüncelerine etkilerini belirlemektir. İstanbul Aydın Üniversitesi İngilizce Hazırlık Okulu'nun 70 A1 seviyesindeki sınıf öğrencileri araştırmaya katılmıştır. Araştırma'nın katılımcıları kontrol ve deney olarak iki gruba ayrılmıştır. Öğrencilerin daha önceki kur notları göz önünde bulundurulmuş ve seçilen grupların benzer Midterm, Elat ve yazı dersi notlarına sahip oldukları belirlenmiştir. Öğretim süreci hem 2017-2018 hem de 2018-2019 Akademik yıllarında tekrarlanmıştır. Her iki Akademik yılda deney grubu aynı öğretmen tarafından yönlendirilmiştir ve öğretim süreci sekiz hafta sürmüştür. Deney grubu Akademik Yazma derslerinde MAG ile zenginleştirilmiş materyallerden yararlanırken, kontrol grubu geleneksel yazı materyallerini kullanmıştır. MAG ile zenginleştirilmiş yazma materyallerinin yabancı dil olarak İngilizce yazma derslerinde öğrencilerin motivasyon ve tutumuna ne ölçüde etki ettiğini anlamak için karma yöntem kullanılmıştır. Veriler Payne'nin (2012) Akademik Yazı Motivasyon Anket'i, Keller'in (2010) Öğretim Materyali'ne İlişkin Motivasyon Ölçeği ve yarı yapılandırılmış öğrenci görüşmeleri kullanılarak elde edilmiştir. Çalışmada dört aşamalı prosedür izlenmiştir : (1) IMMS ve AWMQ ön testlerinin uygulanması, (2) MAG materyallerinin uygulanması (3) IMMS ve AWMQ son testlerinin uygulanması ve son olarak (4) öğrencilerle görüşme. Çalışma sonuçları göstermiştir ki yabancı dil olarak İngilizce yazı ders materyalleri MAG ile zenginleştirildiğinde öğrencilerin içsel motivasyonu, etkinlik değerbilirliği, yazma etkinliklerine katılım istekliliği artmıştır. İkinci olarak, MAG ile zenginleştirilmiş materyaller öğrencilerin dışsal motivasyonunu arttırmış, yazının önemine yönelik bakış açılarını etkilemiş ve öğrencilerin kişisel farkındalıklarına katkıda bulunmuştur. Üçüncü olarak, bu materyaller öğrencilerin dikkat, öz güven ve memnuniyet düzeyine olumlu etki ettiğinden dolayı, öğrencilerin güdüsel tutumları ile olumlu ilişkilendirilmiştir. Son olarak, öğrenciler MAG ile zenginleştirilmiş materyallerin geleneksel yazma ders materyallerine göre daha cazip, büyüleyici, memnun edici, zevkli, ilgi çekici ve merak uyandırıcı olduğunu belirtmişlerdir.Anahtar kelimeler: Mobil Artırılmış Gerçeklik, Yabancı Dil Olarak İngilizce Yazma, Motivasyon, Tutum The main purpose of the present study is to determine the impact of Mobile Augmented Reality enhanced materials on students' motivation, attitude level and reflections in EFL academic writing classes. 70 A1 level English Preparatory School students of Istanbul Aydın University participated in this study. The participants of the study were divided into control and experimental groups. Students' previous track scores were taken into consideration and the chosen groups had similar Midterm, ELAT and writing scores. The instruction process was repeated both in 2017-2018 and 2018-2019 academic years. In both academic years, the experimental group was instructed by the same teacher and the instruction process lasted for eight weeks. The experimental group benefited from MAR enriched materials during academic writing classes, whereas the control group used traditional writing materials. In order to understand to what extent MAR adopted writing materials have an impact on learners' motivation and attitudes in EFL writing class, a mixed-methods research design was adopted. The data were provided via Academic Writing Motivation Questionnaire (Payne, 2012), Instructional Materials Motivation Survey by Keller, (2010) and semi-structured interview questions which were adopted from Küçük (2015). The study followed a four-step procedure including (1) application of IMMS and AWMQ pre-tests, (2) implementation of the MAR materials, (3) application of IMMS and AWMQ post-test, and finally (4) interviews with the students. The results of the study indicate that MAR enhanced EFL writing course materials increase students' intrinsic motivation, level of appreciation of the activities, and eagerness to engage in writing activities. Secondly, MAR integrated materials increase students' extrinsic motivation, affect their viewpoints regarding the cruciality of writing, contribute to students' personal recognition. Thirdly, these materials are positively correlated with learners' motivational attitudes as they have a positive impact on their attention, confidence and satisfaction level. Finally, students indicated that MAR integrated materials are more appealing, captivating, satisfying, enjoyable, attention gathering and engaging compared to traditional writing class materials.Keywords: Mobile Augmented Reality, EFL Writing, Motivation, Attitude
Collections