Kredi taleplerinde istihbarat ve kredi skorlamanın karar verme süreçlerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'nin geçmişte yaşadığı banka krizleri sektörün büyük tecrübeler kazanmasınısağlamıştır. Özellikle 2001 Krizi sonrası yapılan reformlar ve regülasyonlar sektörünsağlam temellere oturmasını sağlamıştır. Sektörün sağlıklı çalışmaları tüm reelsektöre olumlu yansımaktadır. Bankaların temel işlevlerinden biri de kaynak ihtiyacıolan bireyler ve ticari işletmelere kaynak sağlamasıdır. Bireysel tasarruf oranlarınındüşük olması zaman zaman kredi kanallarında isteksizliğe yol açmakta ve sektördaha seçici davranmaktadır. Bu seçiciliğin esas nedeni ise risklerin minimizeedilmesini sağlamaktır.Bankalar gerek bireysel olarak gerekse de ticari işletmeler olarak kredi talebindebulunan işletmelerin bu kredileri hak edip etmediklerini ve alınan kredilerin geriödemelerini nasıl yapacakları konusunda neticeye varmak için birçok bilgitoplamaktadırlar. Toplanan bu bilgiler ışığında müşterilerin kredibilitesi ortayaçıkacaktır. Bankalar bunu kendileri (içsel değerlendirme) yapabilecekleri gibiderecelendirme kuruluşlarından da bu değerlendirmeyi satın alabilmektedirler.Bu çalışmanın amacı kredilendirme sürecinde müşteriler hakkında gerekli bilgilerintoplanması ve bu bilgilerin kredi kararına yansımasını ortaya çıkarmaktır.Anahtar Kelimeler: Kredi İstihbaratı, Şirket İstihbaratı, Müşteri Kredibilitesi,Kredi Skorlama. Turkish bank system has gained great experience by economic crisis. Particularly,the reforms and regulations made in the after the 2001 Systemic Banking Crisis haveensured that the sector is built on solid basis. The sustainable work of the sectorpositively affects the real sector. One of the basic functions of banks is to provideresources to individuals and companies who need resources. Occasionally, low levelsof individual savings lead to reluctance in credit channels and at times like these thesector is being more selective. The main reason for this selectivity is to minimize therisks.Banks are collecting a lot of data to decide customers deserve these loans and howthey will repay the loans which received. The credibility of the customers willemerge in the light of this information. Banks can evaluate this credibility by usingtheir own way (internal evaluation) or buying from rating agencies.The aim of this study is to gather the necessary information, data about the customersduring the credit request process and influences of these information's on creditdecision.Keywords: Credit Intelligence, Corporate Intelligence, Customer Credibility, CreditScoring.
Collections