A Discourse analysis of communicative actions of strategy practitioners on social media
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, sosyal medyada etkileşim içinde bulunan strateji profesyonellerinin kendilerini ve strateji yaklaşımlarını ifadelerinin söylem analizidir. Dijital iletişim teknolojilerine kadar akademisyenler, gurular, danışmanlar, gazeteciler ve yaygın tanınırlığı olan yöneticilerle, geleneksel iletişim kanalları üzerinden tek yönlü iletişim halinde olan bu profesyoneller; sosyal medya ile karşılıklı bilgi paylaşımı olanağına kavuştular. Kendi tecrübeleri, görüşleri, yaklaşımları ve tercihlerini ifade alanı ile strateji disiplininin gündelik yaşamla ilişkisi daha görünür hale geldi. İşte bu çalışmada da, dünyanın en çok üyesi olan profesyonel iletişim ağı LinkedIn'de bulunan tartışma gruplarından `Strategic Planning Society`'de sürekli etkileşim içinde bulunan kullanıcıların kişisel profilleri ve stratejik araçlar üzerine yorumları incelendi. Nitel araştırma yöntemiyle ele alınan metinlerde, kullanıcıların dünya görüşleri, strateji disiplini ile kurdukları ilişki, stratejik araçlara atfettikleri anlamlar ve bu mecrada strateji bilgisi üretiminin geniş kitlelere yayılıp yayılmadığının izi sürüldü. Çalışma, strateji üzerine iletişim kuran, farklı demografik özelliklere sahip 62 kullanıcının kesiştiği, benzerlik gösterdiği örüntüleri ve ayrıştıkları çizgileri göstermiştir. The main purpose of this study is to understand the discourse of strategy in general and tools in specific among strategy practitioners interacting on social media. Unlike traditional media like books, business press, academic/ consultancy publications and/ or conventional forms of public events like guru or celebrity manager speeches, digital media has allowed many-to-many communication among strategy professionals. Their experiences, perspectives, approaches and preferences have become more visible. In this study, personal profile pages and comments on strategy tools of the members of Strategic Planning Society-a discussion group on LinkedIn- have been analyzed. It has been a qualitative research which aimed to comprehend worldviews, meaning attributions to strategy and its tools, construction of self- presentation and talk, motivations behind communicative action in this community and massification effect on strategy in this interaction. It has showed patterns, dissociations, dominant attitudes and meanings, and representations of 62 participants who communicate around strategy.
Collections