Yoğun göç alan yerlerdeki okullarda görev yapan öğretmenlerin göçmen çocuklarla olan iletişimlerine dair tutumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İstanbul, bir metropol olarak hem iç göçün hem de dış göçün sıklıkla yaşandığı bir şehirdir. İster iç göç olsun ister dış göç, göçe bağlı olarak özellikle eğitim çağındaki çocuklarda birçok soruna yol açmaktadır. Hem sosyal çevreye hem okul yaşamına uyumda güçlükler yaşayan öğrencilerin akademik başarıları da bu süreçten olumsuz etkilenmektedir. Bu doğrultuda konuya ilişkin literatür taraması gerçekleştirilmiş olup göç kavramına, göçün öğrenciler, öğretmenler üzerindeki etkilerine, eğitimde göçe bağlı yaşanan sorunların çözümüne ilişkin önerilere ve başarı ile akademik başarı kavramlarına yer verilmiştir.Araştırma kapsamında İstanbul iline göç etmiş olan öğrencilere eğitim veren öğretmenlerin tutum ve görüşleri ele alınmıştır. Bu amaçla saha çalışması yapılmış olup elde edilen veriler SPSS 18.0 programında analiz edilmiştir. Frekans çizelgelerinin yanı sıra normallik testine yer verilmiş, analiz sonucunda parametrik fark testleri olan Bağımsız t Testi ve Anova Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların demografik özellikleri olan cinsiyet, yaş, medeni durum, eğitim düzeyi, toplam mesleki deneyim, kurumdaki mesleki deneyim, mesleği isteyerek seçme ve pozisyon değişkenlerine göre eğitimcilerin tutum ve görüşlerinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark yoktur sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Göç, öğrenci, eğitmen, öğretmen, uyum. Istanbul, as a metropolis, is a city where both internal migration and external migration are frequent. Whether domestic migration or external migration, migration, especially in the age of education, leads to many problems. Academic achievements of students who have difficulty in adapting to social environment and school life are also negatively affected by this process. In this context, the literature survey on the subject has been carried out and the concept of migration, the effects of migration on students, teachers, suggestions on the solution of problems related to migration in education and the concepts of success and academic success have been included.Within the scope of the research, the attitudes and opinions of the trainers who gave education to the students who immigrated to Istanbul province were discussed. For this purpose, field study was conducted and the data obtained was analyzed in SPSS 18.0 program. In addition to the frequency tables, the normality test was used and The Independent t test and ANOVA test were used as a result of the analysis. As a result of this study, there was no statistically significant difference in the attitudes and opinions of the educators according to gender, age, marital status, level of Education, total professional experience, occupational experience in the institution, occupational choice and position variables.Keywords: Migration, student, instructor, teacher, conformity.
Collections