Ortaokul öğrencilerinin algıladıkları anne baba tutumları ile öğrenme stilleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma anne-baba tutumları ile ortaokul 5,6,7 ve 8. sınıf öğrencilerinin öğrenme stillerinin cinsiyet, yaşadıkları yer, okul türü, sınıf düzeyleri, kardeş sayıları, anne ve babasının eğitim seviyesi, anne ve babasının çalışıp çalışmaması açısından istatistiki olarak anlamlı düzeyde bir değişiklik gösterip göstermediğini, öğrencilerin öğrenme stilleri ve anne-baba tutumları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemeyi amaçlamıştır.Yapılan araştırma, genel tarama modelleri kapsamında ilişkisel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bir durumu, geçmiş veya şimdiki zamanda var oluş biçimiyle anlatan, öğrenmenin gerçekleşebilmesi ve aynı zamanda bireydeki istenen davranışların oluşabilmesi amacıyla uygulanan süreçlerin tamamı tarama modelidir. Genel tarama modellerini, `birden fazla elemandan meydana gelen evrende, evrenle ilgili genel bir kanaate varmak için evrenin tamamı ya da evrenden alınan bir grup, örnek veya örneklemle yapılan tarama düzenlemeleridir` şeklinde açıklanabilir (Karasar, 2000). İlişkisel taramayı ise; `iki veya ikiden fazla değişken içerisinde birlikte değişim mevcudiyetini ve/veya derecesini belirlemek için yapılan araştırma modelleridir şeklinde ifade edilebilir. İlişkisel çözümleme, korelasyon türü ilişkiler veya kıyaslama şeklinde elde edilen ilişkilerdir` (Karasar, 2000).Araştırmanın evreni, 2018-2019 eğitim ve öğretim yılı, İstanbul ili Beşiktaş ve Kâğıthane İlçesi'ndeki MEB'e bağlı resmi ve özel ortaokullarda okuyan 5,6,7 ve 8. sınıf öğrencileridir. Ölçekler, bu evrenden rastgele seçilen toplam 400 öğrenciye uygulanmıştır.Araştırmanın verileri; KÖSE III, ABTÖ ve Kişisel Bilgi Formu ile toplanmıştır. Veri değerlendirme esnasında tanımlayıcı istatistiksel metotlar (sayı, yüzde, ortalama, standart sapma, t testi), tek yönlü varyans analizi, Bonferroni, Tamhane testi,ki kare analizi kullanılmıştır.Araştırmaya katılan bireylerin anne-babalarını %20,5'i demokratik, %36'sı ihmalkâr, %25,8'i otoriter ve %17,8'i izin verici tutumda algıladıkları tespit edilmiştir. Öğrencilerin anne baba tutumlarının, genelde ihmalkâr bir tutumda algıladıkları tespit edilmiştir.Ortaokul öğrencilerinin çoğunlukla tercih ettikleri öğrenme stilinin `Değiştirme` stili olduğu belirlenmiştir. Buna göre öğrencilerin %33,3'ü değiştirme, %24'ü özümseme, %23,3'ü ayrıştırma ve %19,4'ü yerleştirme öğrenme stilini tercih etmektedir.Ortaokul öğrencilerinin öğrenme stilleri ile algıladıkları anne baba tutumları arasında anlamlı bir ilişkinin varlığı tespit edilmiştir (p<0,05). Buna göre demokratik tutumda olan ailelerin çocuklarının çoğunlukla tercih ettikleri öğrenme stilleri ayrıştırma (%31,7) ve değiştirme (%30,5); ihmalkâr olan ailelerin çocuklarının tercih ettikleri öğrenme stilleri değiştirme (%43,1) ve özümseme (%29,2); otoriter olan ailelerin çocuklarının tercih ettikleri öğrenme stilleri ayrıştırma (%26,2) ve değiştirme (%27,2) ve izin verici ailelerin çocuklarının tercih ettikleri öğrenme stilleri ayrıştırma (%26,8); değiştirme; özümseme (%25,4) olarak tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Algılanan Anne Baba Tutumları, Öğrenme Stilleri It is secondary school with research parent attitudes 5,6,7 and 8. it was aimed to determine whether the learning styles of the students showed a statistically significant change in terms of gender, where they lived, school type, grade levels, sibling numbers, Parents 'Education Level, parents' work and whether or not the students 'learning styles and parents' attitudes had a significant relationship.The research was carried out using the relational scanning model within the scope of general scanning models. The screening model is the whole process that describes a situation with the way it exists in the past or present, so that learning can take place and at the same time the desired behavior in the individual can occur. . General scanning models can be explained as` scanning arrangements with a group, sample, or sample taken from the entire universe or universe to arrive at a general canaate related to the universe, in a universe consisting of multiple elements ` (Karasar, 2000). Relational scanning, on the other hand, can be expressed as `research models to determine the presence and/or degree of co-change in two or more variables. Relational analysis is Relations obtained in the form of correlation type relations or benchmarking` (Karasar, 2000).The population of the study consisted of 5,6,7 and 8th grade students attending the public and private secondary schools of the Ministry of National Education in Beşiktaş and Kâğıthane districts of Istanbul province in the 2018-2019 academic year. The scales were applied to a total of 400 students randomly selected from this universe.The data of the research were collected with KÖSE III, ABTÖ and Personal Data Form. Descriptive statistical methods (number, percentage, average, standard deviation, t test), one-way variance analysis, Bonferroni, Tamhane test,chi square analysis were used during the data evaluation.Individuals surveyed found that 20.5% perceived their parents as Democratic, 36% as negligent, 25.8% as authoritarian, and 17.8% as permissive. It has been found that the parents of the students perceive their attitudes in a generally negligent manner.It was determined that the learning style that middle school students mostly preferred was the `changing` style. According to this, 33.3% of students prefer learning style, 24% choose assimilation, 23.3% choose separation and 19.4% choose placement.It has been found that there is a significant relationship between the perceived maternal attitudes of Secondary School students and their learning styles (p<0.05). Accordingly, children of families with democratic attitudes were mostly identified as parsing and changing their preferred learning styles (31.7%) and changing (30.5%); children of negligent families were identified as changing their preferred learning styles (43.1%) and assimilation (29.2%); children of authoritarian families were identified as parsing and changing their preferred learning styles (26.2%) and changing their preferred learning styles (27.2%); and children of permissive families were identified as separating their preferred learning styles (26.8%); changing and assimilation (25.4%).Keywords: Perceived Maternal Attitudes, Learning Styles
Collections